۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸

در نشست شورای آموزش و پرورش قروه عنوان شد:

تأکید بر هوشمندسازی مدارس/ جشن ستارگان دانش آموزان را شارژ می کند

تأکید بر هوشمندسازی مدارس/ جشن ستارگان دانش آموزان را شارژ می کند

قروه- تسریع در هوشمندسازی مدارس در کنار ترغیب دانش آموزان با جشن ستارگان و پیگیری علت کاهش شرکت کنندگان کنکور از جمله مواردی بود که اعضای شورای آموزش و پرورش قروه بر آن تأکید داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز چهارشنبه، چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قروه با محوریت بحث و تبادل نظر در خصوص برگزاری جشن ستارگان در کنار تبیین مشکلات موجود در مدارس منطقه برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس آموزش و پرورش قروه از وجود بیش از ۴۰ مدرسه تخریبی و ۴۴ مدرسه فاقد حصار در شهرستان خبر داد و گفت: لازم است مقاوم سازی مدارس به موقع آغاز شود تا دانش آموزان از تحصیل باز نمانند.

حسین الماسی با تأکید بر هوشمند سازی مدارس برای بالا بردن کیفیت آموزش، افزود: در حال حاضر از ۹۰۰ کلاس درس در شهرستان ۲۸۵ کلاس توسط بنیاد برکت، خیرین و انجمن اولیا و مربیان هوشمند سازی شده است.

وی همچنین از ثبت نام ۲۰ هزار و ۵۴۶ دانش آموز در تمامی مقاطع تحصیلی در قروه خبر داد که این تعداد شامل ۱۱ هزار و ۳۴۹ دانش آموز ابتدایی، پنج هزار و ۵۸ دانش آموز متوسطه دوره اول، دو هزار و ۳۳۹ دانش آموز متوسطه دوره دوم و هزار و ۸۰۰ پیش دبستانی است.

الماسی ایجاد رشته علوم انسانی در شهر دزج، تشکیل کلاس در روستای باباگرگر را از جمله اقداماتی دانست که آموزش و پرورش قروه در این مدت انجام داده است.

به گفته وی آموزش فضای مجازی، جلسه روانشناسی و مشاوره های دینی از جمله مواردی است که در فصل پاییز در هر مدرسه صورت می گیرد.

سیر نزولی داوطلبان کنکور در قروه

در ادامه این نشست معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قروه برگزاری جشن ستارگان را وسیله ای برای ترغیب دانش آموزان جهت عملکرد بهتر در تمامی زمینه های تحصیلی و ایجاد انگیزه در معلمان دانست و گفت: در سال جاری از تعداد هزار و ۶۸۳ داوطلب کنکور در شهرستان در رشته ریاضی ۲۰۲ نفر، انسانی ۲۲۷ نفر، هنر ۷۹ نفر، تجربی ۹۷۹ نفر و زبان ۱۹۶ نفر شرکت کرده بودند که ۲. ۵۸ درصد شرکت کنندگان مختص به رشته تجربی بود.

به گفته رضا محمدی در کنکور امسال ۲۸ نفر رتبه زیر هزار کسب کردند که این میزان در کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۲۹ نفر بوده است.

وی از سیر نزولی شرکت کنندگان کنکور سراسری از سال ۹۰ تا کنون خبر داد و بیان کرد: در سال ۹۰ دو هزار و ۴۸۲ نفر در کنکور شرکت کرده بودند که این میزان تا سال ۹۵ به هزار و ۶۸۳ نفر کاهش یافت.

محمدی از کسب ۹ رتبه برتر در مرحله اول المپیادهای مختلف علمی، ۶۱ نفر معدل بالای ۱۸ در امتحانات نهایی، ۵ نفر در جشنواره جوان خوارزمی و برای نخستین بار کسب دو رتبه کشوری در جشنواره عملی و علمی هنرستان های فنی و حرفه ای در شهرستان خبر داد.  

قروه صدرنشین پرداخت عوارض

شهردار قروه هم در این نشست با بیان اینکه طبق تبصره ۳ ماده ۱۳ قانون، عوارض صدور پروانه های ساختمانی تا ۵ درصد به آموزش و پرورش می رسد، تصریح کرد: از سال ۹۲ تا سال گذشته از ۴۱۴ فقره صدور پروانه های ساختمانی مبلغ ۲۱۳ میلیون تومان به آموزش و پرورش قروه پرداخت شده است.

حسین پروندی همچنین از پرداخت ۳۶ میلیون تومان از ۱۳ فقره پروانه ساختمانی در ۶ ماهه نخست سال جاری به آموزش و پرورش خبر داد.

وی قروه را جزو شهرستان های اول تا سوم در سطح استان از لحاظ پرداخت عوارض صدور پروانه های ساختمانی به آموزش و پرورش دانست.

کد خبر 3788179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha