۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۳۱

رویترز:

هشدار سپاه به شناورهای حاضر در رزمایش عربستان «قدرتمندانه» بود

هشدار سپاه به شناورهای حاضر در رزمایش عربستان «قدرتمندانه» بود

یک خبرگزاری غربی هشدار نیروی دریایی سپاه به شناورهای حاضر در رزمایش عربستان در خلیج فارس مبنی بر عدم ورود به آب‌ های سرزمینی ایران را «قدرتمندانه» خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از هشدار نیروی دریایی سپاه به کلیه شناورهایی که در رزمایش عربستان سعودی در خلیج فارس حضور داشتند، خبرگزاری رویترز این اقدام سپاه پاسداران را «قدرتمندانه» توصیف کرد.

به گزارش این خبرگزاری غربی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه به شناورهایی که در رزمایش عربستان در خلیج فارس حضور دارند، هشدار داده بود که به آب‌ های سرزمینی ایران نزدیک نشوند.

به گزارش رویترز، این رویداد در حالی به وقوع پیوسته است که سپاه در ماه های آگوست و سپتامبر سال جاری میلادی به کشتی های آمریکائی نیز درباره ورود به آب های سرزمینی خود هشدارهای لازم را داده بود.

لازم به ذکر است، در پی تحرکات تنش آفرین و تشنج زای اخیر برخی از دولت‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان به ویژه تحرکات تنش جویانه در قالب برنامه ادعایی موسوم به رزمایش سپر خلیج فارس، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشتر بیانیه مهمی به شرح زیر صادر کرده بود:

به کلیه شناورهایی که در رزمایش (سپر خلیج فارس) حضور دارند، اعلام می‌گردد، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعتقاد دارد اصالتاً این رزمایش مصداق مشخصی برای تشنج آفرینی و کم کردن امنیت پایدار در خلیج فارس است.

به همین لحاظ هیچ یک از شناورهای نظامی شرکت کننده در این رزمایش، حق عبور از آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را ندارند و به هیچ وجهی نباید به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی نزدیک شوند، چرا که ما اعلام می داریم این عبور به هیچ وجه مصداق عبور بی ضرر نمی‌باشد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای تامین امنیت پایدار خلیج فارس و تنگه هرمز در آمادگی کامل به سر می برند و با هرگونه حرکت، تلاش و اقدام برای برهم زدن آرامش و امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مقابله متناسب و فوری انجام خواهد داد.

کد خبر 3788556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یونس م ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      0 0
      درصورت نزدیکی ناوهای عربستان سپاه ناوهای سعودی را باقایق های انتحاری یا موشکهای هوابه دریا منهدم کند تا درسی باشد به هرکسی که فکرتجاوزدارد
    • جنگجوی مرودشتی ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
      0 0
      سلام و درود خدمت نیروی دریایی و قدرتمند سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران. یکی نیس به این عربستان بگه منظورت از رزمایش دیگه چیه؟ اخه اگه میخای با انجام رزمایش واسه ایران ادعا کنی و واسه ایران شاخ و شونه بکشی بدبخت ایران توی مدت 2ساعت همه کشورهای عربی اطراف خلیج همیشه فارس و نابود میکنه و از نقشه جهان حذفتون میکنه.عربستان و کشورهای عربی اطراف خلیج فارس با اینهمه درامد و حمایت از طرف همین امریکا و انگلیس نمیتونه از پس همین یمن بربیاد اونوقت رزمایش برگزار میکنن باید برن رزمایش شکار سوسمار برگزار کنن.