بشار اسد: ملتهای اروپا دشمن سوریه نیستند/مقبولیت دارم

بشار اسد: ملتهای اروپا دشمن سوریه نیستند/مقبولیت دارم

رئیس جمهوری سوریه با اشاره به اینکه ملتهای اروپا دشمنی با سوریه ندارند و حساب آنها با دولتمردانشان جداست به پشتوانه مردمی خود با گذشت ۶ سال از بحران این کشور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، بشار اسد در گفتگو با یک رسانه دانمارکی گفت: ملتهای اروپا دشمن سوریه نیستند و میان آنها و سیاست های دولتمردان این کشور تفاوت وجود دارد.

وی افزود: موضوع هم اکنون به حضور نداشتن اروپا در عرصه نقشه سیاسی حداقل از سال ۲۰۰۳ و بعد از جنگ عراق مربوط می شود؛  آنها دنباله رو آمریکا شده اند و جسارت در پیش گرفتن سیاست مستقل را ندارند.

رئیس جمهوری سوریه درباره اوضاع شرق حلب و گزارش ها و اخبار منتشر شده در این باره تاکید کرد: ما از ابتدای جنگ در سوریه در معرض تبلیغات کاذب قرار داشته ایم.

بشار اسد بیان کرد: من منکر خطاهای فردی مرتکب شده نمی شوم و گفته ام که اشتباه همیشه وجود دارد. در هر جنگی اشتباهاتی رخ می دهد من واقع بین هستم. اما اینکه گفته شود این برنامه ریزی شده است و ما دستور ویرانی بیمارستانها، مدارس و کشتن غیرنظامیان را می دهیم این نادرست است زیرا با منافع ما در تضاد است.

وی افزود: حتی اگر جنبه اخلاقی موضوع را هم کنار بگذاریم ما این کار را انجام نمی دهیم زیرا به زیان ما است. چگونه ممکن است که افرادی که می گویند ما حقایق را منکر می شویم بتوانند افراد را قانع کنند که ما به منافع خود زیان وارد کنیم؟ در ثانی اگر ما سوری ها را می کشیم و بیمارستانها را ویران می کنیم و با این همه قدرت های بزرگ و پترودلارها در دنیا مقابله می کنیم چگونه ممکن است که من با گذشت شش سال از شروع جنگ همچنان رئیس جمهور بمانم؟

بشار اسد تاکید کرد: من سوپر من نیستم اگر مقبولیت نداشته باشم و از پایگاه و پشتوانه مردمی برخوردار نباشم نمی توانم اوضاع را به پیش ببرم. اگر مقبولیت نداشتم اینجا نبودم. ما از سوری ها حمایت می کنیم و  از مقبولیت به عنوان رئیس جمهور و دولت برخورداریم. این همه ادعاها را خط بطلانی می کشد. واقعیت گویا و بیانگر اوضاع است.

کد خبر 3789045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha