عمار حکیم خطاب به مقامات ترکیه:

آستانه صبر مردم عراق حدی دارد/ ترکیه باید فورا از عراق خارج شود

آستانه صبر مردم عراق حدی دارد/ ترکیه باید فورا از عراق خارج شود

رئیس ائتلاف ملی عراق با تاکید بر اینکه آستانه صبر مردم عراق در برابر ترکیه حدی دارد، خروج فوری نظامیان ترکیه از خاک عراق را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی عراق در سخنانی بر قدرت و توان عراق در برابر بیگانگان تاکید کرد و به اظهارات مقامات ترکیه واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش «عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی عراق در سخنانی اظهار داشت: هر کس که اعتقاد دارد عراق ضعیف است، اشتباه می کند. عراق به لطف شهروندانش قوی است و مردمانش از حاکمیت و امنیت کشور دفاع خواهند کرد.

وی در ادامه خطاب به مقامات ترکیه نیز تاکید کرد: عراقی ها نمی توانند در برابر اظهارات مقامات ترکیه و ایجاد تنش از سوی آنکارا صبر کنند. آستانه صبر مردم عراق حدی دارد. امیدواریم که بهترین روابط حسن همجواری را با همسایه خود یعنی ترکیه ایجاد کنیم.

رئیس ائتلاف ملی عراق تصریح کرد: از ترکیه درخواست می کنیم که در مواضع خود تجدیدنظر و نظامیان خود را فورا از خاک عراق خارج کند. این خود عراق است که تعیین می کند چه گروه هایی در نبرد موصل شرکت می کنند و کدام گروه ها نیز حق حضور در این عملیات را ندارند.

گفتنی است پیش از این «بنعلی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه با وجود اعتراض بغداد نسبت به حضور نیروهای ترک در خاک عراق؛ به ویژه در سایه تشدید تنش میان دو کشور در آستانه عملیات آزادسازی موصل مهمترین سنگر گروه تروریستی داعش در عراق، بر تداوم حضور نظامیان ترک در اراضی همسایه جنوبی ترکیه تاکید کرد.

در واکنش به این اظهارات نخست وزیر ترکیه نیز حیدر العبادی نخست وزیر عراق هشدار داده بود که تداوم حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق خطر آغاز جنگ منطقه ای را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 3790477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha