۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰

گزارش مهر؛

رشد سریع بیکاری کرمانشاه در ۳ سال اخیر/ شهر پیشتاز در بی شغلی

رشد سریع بیکاری کرمانشاه در ۳ سال اخیر/ شهر پیشتاز در بی شغلی

کرمانشاه- تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از بیکاری در کشور نشان می‌دهد که استان کرمانشاه در بدترین شرایط نسبت به سایر مناطق قرار دارد.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از نرخ بیکاری در کشور، استان کرمانشاه همچنان بدون رقیب در صدر بیکارترین استان‌های کشور قرار دارد.

این استان که در پایان سال ۹۴ با عدد ۱۷.۶ درصد بیکارترین استان ایران لقب گرفت در پایان بهار سال ۹۵ نیز با نرخ بیکاری ۱۹.۲ درصدی در صدر قرار دارد.

این نقشه اینفوگراف نشان می دهد که کرمانشاه بیکار ترین استان کشور است

مقایسه نرخ بیکاری ۱۹.۲ درصدی کرمانشاه در بهار ۹۵ با زمان مشابه سال گذشته در بهار ۹۴ که رقمی معادل ۱۳.۷ درصد بوده است نیز رشد ۵.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مقایسه نقطه به نقطه آمار بیکاری استان کرمانشاه (بهار 95 نسبت به بهار 94) رشد 5.5 درصدی را نشان می دهد

همچنین مقایسه میانگین سالانه آمار بیکاری در کرمانشاه از سال ۹۲ تا ۹۴ نیز روند صعودی را نشان می‌دهد به طوری که بیکاری کرمانشاه در این سال‌ها به ترتیب ۱۴.۶، ۱۵.۷ و ۱۷.۶ درصد گزارش شده است.

مقایسه میانگین آمار بیکاری کرمانشاه طی سه سال گذشته و روند رو به رشد آن

کارشناسان معتقد هستند در کرمانشاه طی سه سال گذشته کشمکش‌های سیاسی و انتصابات مبتنی بر روابط حزبی بر اقدامات ریشه‌ای برای حل معضلات استان اولویت داشته است به ‌گونه‌ای که تقریبا در تمام پست‌های مدیریتی کرمانشاه از استاندار و معاونیین استاندار تا فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تغییرات مکرر اتفاق افتاده است.

کرمانشاه از نظر بیکاری نسبت به سایر استانهای همجوار در غرب کشور در شرایط بدتری قرار دارد

سفر هیئات دولت به کرمانشاه نیز به عنوان بیکارترین نقطه کشور برخلاف روال معمول تنها یک روزه بود و هنوز گزارش روشنی از تصمیمات اتخاذشده در این سفر به مردم ارائه نشده است.

کد خبر 3790975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha