۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۷

لاف آمریکا در حمایت از مردم یمن؛

ند پرایس: واشنگتن حمایت از ائتلاف سعودی را بازبینی می‌کند

ند پرایس: واشنگتن حمایت از ائتلاف سعودی را بازبینی می‌کند

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا برای آنکه دولت متبوع خود را در جنایات یمن بی تقصیر جلوه دهد، از حمله جنگنده های سعودی به محل برگزاری مراسم عزاداری در صنعا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، دولت واشنگتن پس از حمله وحشیانه جنگنده های سعودی به یک مجلس عزاداری در صنعا که دستکم ۱۵۵ کشته و ۵۲۷ زخمی بر جا گذاشت، از تصمیم خود به بازبینی حمایت از ائتلاف ضد یمن خبر داد.

در همین راستا، «ند پرایس» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: همکاری امنیتی آمریکا با عربستان سعودی به منزله اعطای چک سفید امضا به این کشور نیست.

وی ادامه داد: برای رسیدگی به حادثه اخیر و دیگر حوادث مشابه، آمریکا بازبینی فوری در میزان حمایت از ائتلاف سعودی را در دستور کار خود قرار داده است.

 این در حالیست که وی مدعی شد  که در حال حاضر هم حمایت های آمریکا از ائتلاف سعودی به شدت کاهش یافته است.

پرایس در ادمه تلاش برای بی تقصیر جلوه دادن واشنگتن در هدف قرار دادن شهروندان بی گناه یمنی از سوی جنگنده های ائتلاف سعودی، گفت: اگرچه آمریکا به سعودی ها برای دفاع از تمامیت ارضی کشورشان کمک می کند، همچنان نسبت به درگیری در یمن و نحوه به وجود آمدن آن نگرانی هایی دارد.

گفتنی است که جنگنده های سعودی دیروز شنبه مراسم عزاداری و ترحیم پدر «جلال الرویشان» وزیر کشور یمن را در جنوب صنعا بمباران کردند که این اقدام منجر به شهادت و زخمی شدن حدود ۷۰۰ نفر شد.

«عبدالقادر هلال» استاندار صنعا نیز که در این مراسم حضور داشت، شهید شده است.

کد خبر 3790985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha