۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۶

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

نرخ بیکاری در خراسان رضوی ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است

نرخ بیکاری در خراسان رضوی ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است

مشهد ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بابیان اینکه نرخ بیکاری در این استان ۱۳ درصد کاهش داشته، گفت: با این وجود نرخ بیکاری ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد حسینی ظهر یکشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه خانه احزاب خراسان رضوی از ۱۴حزب اصولگرا، ۲۷ حزب اصلاح طلب و یک حزب اعتدال‌گرا تشکیل شده‌است، اظهار کرد: استان خراسان رضوی نخستین رتبه در احزاب استانی در سطح کشور را به خود اختصاص داده‌است.

وی افزود: تشکیل خانه احزاب در این استان فصل جدیدی از تاثیر تفکر سیاسی در توسعه خراسان رضوی محسوب می‌شود، همچنین در خانه احزاب خراسان رضوی همه گروه های سیاسی می‌توانند ایده های خود را به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در راستای توسعه سیاسی این استان منتقل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: تکیه بر تعامل، اجماع سازی و پرهیز از سطحی‌نگری و کمی‌گرایی همراه با رشد روحیه اعتدال‌گرایی از جمله اهداف و رویکردهای دولت یازدهم و استانداری خراسان رضوی در عرصه سیاسی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مردم خراسان رضوی در انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم، ۷۱درصد انتخابات شورا و ۶۴ درصد نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند که این میزان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، ادامه داد: در عرصه انتخابات، دولت، برقراری امنیت، تضمین انتخابات و افزایش مشارکت مردمی را به عنوان وظایف مشخص برعهده دارد.

حسینی با اشاره به اینکه انتصابات فرمانداران شهرستان‌های خراسان رضوی نیز با رویکرد شایسته سالاری و پرهیز از روحیه افراط و تفریط همراه با قانونمندی صورت گرفته، اظهار کرد: ۹۰ درصد از فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های خراسان رضوی از کارکنان وزارت کشور هستند.

وی اضافه کرد: ۵۷ درصد فرمانداران خراسان رضوی فوق لیسانس و سه درصد دکترا دارند، همچنین ۵۰ درصد از فرمانداران و بخشداران خراسان رضوی منصوب به ایثارگران هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در خصوص رضایت ۸۴ درصدی مردم نسبت به نوع مواجهه دولت با اقوام ابراز خرسندی و عنوان کرد: این امر ۱۷ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

حسینی با اشاره رشد ۲۶ درصدی برق رسانی به پاسگاه های مرزی خراسان رضوی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال تاکید کرد: بیش از ۸۳۰ هزار کیلومتر مرز مشترک خراسان رضوی با افغانستان و ترکمنستان است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه از یک سو ناامنی و قاچاق کالا در افغانستان و از سوی دیگر دروازه ترانزیت در ترکمنستان می‌تواند سبب ایجاد مشکلاتی در نبود امنیت شود اما خوشبختانه میزان امنیت در خراسان رضوی بسیار خوب ارزیابی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مردم خراسان رضوی رضایت ۹۳ درصدی دارند که این میزان ۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه موضوعاتی همچون حاشیه نشینی، جمعیت سیال و بافت فرسوده نیز می‌تواند در نبود امنیت تاثیرگذار باشد، بیان کرد: رویکرد دولت به برقراری امنیت رویکردی ساختاری، اجتماع محور و مردم پایه است.

حسینی با بیان اینکه خراسان رضوی در ۶ ماهه نخست امسال در بحث سرقت ۲ رتبه، سرقت‌های مهم ۹ درصد و در بخش جرم تجاوز به عنف ۹ رتبه کاهش داشته است، افزود: قرار است در خراسان رضوی ۶ بخش به شهرستان، ۱۳ دهستان به بخش و ۲۵ روستابه شهر ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۴۸ سمن در خراسان رضوی فعال هستند افزود: علاوه بر اینکه ۲۷۶ سمن در مشهد فعال هستند هفته گذشته نیز مجوز فعالیت ۱۲ سمن دیگر نیز صادر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی  با تاکید بر تدوین هشت سیاست در حوزه فعالیت سمن ها در معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: قرار است خانه سمن سرا نیز با حضور تشکل های غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد در این استان تشکیل شود.

وی اضافه کرد: با وجود تنگناهای شدید دولت در حوزه اقتصادی و رشد تورم همراه با رکود تورمی، دولت قصد دارد سالانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه اجتماعی باید مردم را در سطح اجتماعی، توسعه و مشارکت بدهیم، همچنین توسعه سمن‌ها و تشکل‌های غیر دولتی در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: نسبت به سال ۹۲، ۸۴۶ سمن فعال شده است، در سال ۹۵ سمن‌ها ۱۵ درصد رشد پیدا کرده‌اند، همچنین توسعه کیفی سمن‌ها در سال ۹۲ تنها در پنج حوره فعال بودند که در زمان حال این تعداد به ۱۷ حوزه افزایش پیدا کرده‌است.

حسینی با اشاره به معضل بیکاری در کشور که غیر قابل انکار است، اظهار کرد: نرخ بیکاری در کشور ۱۱ درصد و در استان خراسان رضوی ۱۳ درصد کاهش یافته‌است، اما متاسفانه همچنان نرخ بیکاری این استان به نسبت نرخ بیکاری کشور دو درصد بیشتر است.

وی ادامه داد: به رغم وجود تنگاهای شدید اقتصادی، رکود تورمی، نبود نقدینگی و نیز عدم فرصت‌های شغلی، در دوران قبل، تنها تعداد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد، در حالی که این تعداد در دولت یازدهم رشد پیدا کرده‌است و سالانه حدود یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شده‌است.

کد خبر 3791406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha