۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۸:۰۳

مدیر کل فنی و حرفه ای کردستان:

مسابقات مهارتی فرهنگ کارآفرینی را نهادینه می کنند

مسابقات مهارتی فرهنگ کارآفرینی را نهادینه می کنند

قروه- مدیر کل فنی و حرفه ای کردستان با تأکید بر ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان، گفت: برگزاری مسابقات آموزشی و مهارتی با هدف نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمیل احمدی شامگاه سه شنبه در مراسم اختتامیه مسابقات قهرمانی نوآوری و ابتکارات دانش آموزی (نادکاپ) کردستان در شهرستان قروه اظهار داشت: آموزش های مهارتی و شناسایی استعدادها را باید در دوران کودکی و نوجوانی جست و جو کرد و دانش آموزان را با شیوه حل مسئله، قدرت انتقادپذیری، قدرت تفکر و ابتکار و نوآوری آشنا و مشکلات را در این دوران مرتفع کرد.

وی با بیان اینکه توسعه جامعه باید از دوران کودکی شروع شود، افزود: اینگونه مسابقات شکوفایی و نوآوری، خلاقیت، فرهنگ کارآفرینی و مهارتی و افزایش قدرت ابتکار را نهادینه می کند و این امر در فرهنگ سازی نقش مهمی دارد.

به گفته احمدی باید روی دانش آموزان سرمایه گذاری کرد چرا که اینان زمینه ایجاد استعدادهای نهفته برای آینده هستند و ارزش توانایی آنان را نشان می دهد.

وی گرایش فارغ التحصیلان دانشگاهی برای حضور در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای و مهارت آموزی را بستر مناسب برای ایجاد فرصت های شغلی مولد و پایدار در راستای کاهش مشکل بیکاری موجود در کشور دانست.

کد خبر 3799700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha