۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۱

دو خبر از شبکه چهار

گوشی‌های آتشگیر به «چرخ» رسید/ طلاق در «زاویه» مطرح می‌شود

گوشی‌های آتشگیر به «چرخ» رسید/ طلاق در «زاویه» مطرح می‌شود

شبکه چهار سیما امشب ۲۸ مهر در برنامه «چرخ» موضوع گوشی های آتشگیر و شکست های فناوری را مورد بحث قرار می دهد و در برنامه «زاویه» طلاق را بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با شنیدن برخی خبرها این سوال به ذهن می رسد که آیا کمپانی های بزرگ فناوری گوشی های همراه، قبل از معرفی مدل های جدید خود ساده ترین آزمایش ها را انجام نمی دهند؟ گوشی ها را به شارژ نمی زنند و یا برای مدت طولانی روشن نمی گذارند؟

در بازار رقابت فناورانه، جایی برای شکست های بزرگ هست؟ برنامه «چرخ» به همین منظور قصد دارد تا امشب ۲۸ مهر با حضور سیاوش صفاریان پور، آرش برهمند و بابک نقاش به این سوالات پاسخ دهد.

این برنامه با هدف گردش در جهان علم و دانش به تهیه کنندگی سیاوش صفاریان پور از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

بررسی طلاق در «زاویه»

روانشناسان و مشاوران تا چه اندازه توانسته اند طلاق  را کاهش دهند؟ سوالی است که در برنامه «زاویه» این هفته به آن پاسخ داده می شود. این مجله تخصصی شبکه چهار در حوزه علوم انسانی امروز موضوع طلاق و تاثیر مشاوران در این امر را مورد نقد و بررسی قرار می دهد. عبدالله صلواتی مجری برنامه با سه کارشناس شهریار شهیدی، محمدعلی مظاهری و ابراهیم فیاض به مناظره می پردازد.

سوالاتی که در برنامه این هفته «زاویه» از کارشناسان پرسیده می شود به شرح زیر است:

بر اساس چه پژوهشی به این نتیجه رسیدید که اکثر طلاق ها زیر سر روانشناسان و مشاوران است؟ بر پایه چه شاقولی می توان پذیرفت نتیجه به دست آمده دقیق و درست است؟

آیا روانشناسان و مشاوران واقعا مردم را به طلاق دعوت می کنند یا صرفا راه و چاه را به مردم می گویند و این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند چه کار کنند؟ آیا مشاوره نوعی توصیه یا شبیه پند و اندرز و تشویق و فرمان به کاری است یا ارائه دهنده نقشه راه و راهکارها؟

اگر بپذیریرم مشاوران و روانشناسان سهم بزرگی در طلاق دارند در این حالت این خطای روانشناسان خطایی سیستمی و ذاتی و غیر قابل درمان است یا خطایی غیرسیستمی و قابل علاج؟

چرا از میان عوامل رنگارنگ اقتصادی، فرهنگی و شخصیتی مشاوران و روانشناسان را عامل اکثر طلاق ها معرفی می کنیم؟

«زاویه» به تهیه کنندگی علیرضا حائری چهارشنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه ۴ سیما پخش می شود.

کد خبر 3800034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha