۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۳

دو خبر از رادیو تهران

«گردونه» با صدای خانواده/ «شوق حضور» وصایای شهدا را می‌خواند

«گردونه» با صدای خانواده/ «شوق حضور» وصایای شهدا را می‌خواند

شبکه رادیویی تهران دو برنامه «گردونه» با محوریت خانواده و «شوق حضور» با رویکرد بازخوانی فرازهایی از وصیت نامه شهدا را روی آنتن می برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «گردونه» با محور خانواده و بخش های نمایشی و روایت و نقل قول به خانه های مخاطبان می رود. انسیه سمیع پور تهیه کننده برنامه گفت: برنامه جدید «گردونه» بیشتر با موضوع زندگی روزمره روی آنتن رادیو تهران می رود، سرک کشیدن در زندگی دیگران، همت کردن و هدیه دادن، تعارف کردن و رو در رو حرف زدن از جمله این موضوع هاست.

وی افزود: این برنامه متشکل از آیتم های متنوع است، آیتم نمایشی «هتل مامان» در قالب طنز به موضوع های مختلف زندگی امروزی اختصاص یافته و دغدغه بچه های امروزی را دارد اما «نقل و نقل» روایتی از زندگی قدیمی و بچه های دیروز است.

در این برنامه ما بخشی را با عنوان «چرا تنها» در قالب گزارش طراحی کردیم که ضمن معرفی مکان های دیدنی و تفریحی استان تهران و نقاط گردشگری و تاریخی، خانواده ها را ترغیب به گردش های دست جمعی می کنیم و اطلاعاتی از امکانات و مسیرهای دسترسی ارائه می دهیم. 

سمیع پور با اشاره به بخش هنرمندان افزود: «گپ گردونه» بخشی است که با هنرمندان درباره زندگی گفتگو می شود و نظرات آنها را درباره موضوع های برنامه جویا می شویم مثل چگونه می توان در تهران زندگی بهتری داشت و...

این تهیه کننده به بخش های دیگر برنامه اشاره کرد و گفت: «مسافر تهران» به صورت گزارشی با مهمانان تهران درباره این شهر ، مردمش، سوغات های تهرانی و مکان های دیدنی این شهر مصاحبه می کند. در بخش «مطبخ بی‎بی کبوتر» غذاهای تهران قدیم آموزش داده می شود و «تصمیم امروز من» روایتی داستان گونه از تصمیم های درست زندگی است.

تهیه و تولید این برنامه به عهده گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که مخاطبان می‎توانند پنجشنبه ها ساعت ۹ شنونده این برنامه باشند.

انسیه سمیع پور تهیه کننده، مریم روزبهانه نویسنده، مینو جبارزاده و بهرام سروری نژاد بازیگران و اکبر یاری و خدیجه حاصلی نیا گزارشگران، در این برنامه با شنوندگان همراه هستند.

بازخوانی فرازهایی از وصیت نامه شهدا

رادیو تهران با عنوان برنامه «شوق حضور» ضمن بازخوانی فرازهایی از وصیت نامه شهدا پنجشنبه های هر هفته با خانواده های شهدای شهرستان های تهران گفتگو می کند.

این هفته با خانواده شهیدمحمدحسین انارکی صحبت می شود و بیان خاطرات، بازخوانی وصیت نامه و نامه های این شهید گرانقدر به همسرش بخش هایی از این برنامه است.

شناخت شخصیت شهدا، چگونگی ورود آنها به فعالیت های مبارزاتی، جبهه و جنگ، نقش خانواده در حمایت و کمک به شهدا برای حضور در صحنه، روابط خانوادگی آنها و ... از دیگر مباحثی است که در این برنامه مطرح می شود.

«شوق حضور» با خانواده های شهدای اقلیت های مذهبی نیز گفتگو می کند. تهیه و تولید این برنامه بر عهده گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است و مخاطبان می‎توانند پنجشنبه ها ساعت ۱۵ شنونده این برنامه شوند.

 نوشین رهگذر تهیه کننده و گوینده، اسماعیل براری و سمیرا صدیقی گزارشگران، هادی کلهر طراح و مشاور، در این برنامه با شنوندگان همراهند.

کد خبر 3800112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha