۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۸

مدیرکل استاندارد کردستان خبرداد:

ابطال و تعلیق ۶۱ پروانه استاندارد در استان کردستان

ابطال و تعلیق ۶۱ پروانه استاندارد در استان کردستان

سنندج- مدیرکل استاندارد کردستان عنوان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۶۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تعلیق و ابطال شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور لهونیان امروز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد و مراسم تجلیل از واحدهای برگزیده استاندارد استان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲۷۳ واحد فعال در استان زیر پوشش استاندارد هستند، گفت: در شش ماهه نخست امسال ۳۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر و ۷۹ پروانه هم تمدید شده است.

وی عنوان کرد: در این بازه زمانی ۶۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تعلیق و ابطال شدند که این میزان در مدت مشابه آن در سال گذشته ۵۷ پروانه بوده است.

وی اظهارداشت: در این مدت ۹۰۷ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، خدماتی و آزمایشگاهی و آسانسور و شهربازی انجام شده که این میزان در مدت مشابه آن در سال گذشته ۵۹۴ مورد بوده است.

مدیرکل استاندارد بیان کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی از اصناف در قالب طرح طاها در ۶ ماهه نخست امسال در استان انجام شده است.

لهونیان ادامه داد: ۸۵ واحد صنفی در فرایند این بازرسی‌ها به دلایل مختلف از جمله اتمام تاریخ مصرف، نداشتن پروانه فعالیت و یا جعل مهر استاندارد توقیف شده‌اند.

وی اظهارداشت: ‌هزار و ۴۲ مورد بازرسی کالاهای صادراتی و ۵۶ مورد بازرسی از کالاهای وارداتی هم در این مدت انجام شده و  در بحث نظارت بر اوزان و مقایس اوزان سبک و سنگین نیز ۹۵۰ باسکول مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۵۴۰ مورد بازرسی از نازل‌های عرضه سوخت در استان انجام شده است، عنوان کرد: در این مدت ۱۹ استاندارد جدید هم تدوین شده و بیش از ۴۰ هزار سی‌دی و کتابچه در راستای ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ توجه و اهمیت به استانداردها دراستان توزیع شده است.

گفتنی است، درپایان این مراسم از واحدهای تولیدی نمونه و خبرنگاران فعال استان با اهدای لوح های سپاس و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 3800380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha