۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۴

معاون سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل:

اطلاعات شناسنامه‌ای شهدای اردبیل نیازمند بازنگری است

اطلاعات شناسنامه‌ای شهدای اردبیل نیازمند بازنگری است

اردبیل – معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به ضرورت بازنگری به اطلاعات شناسنامه‌ای شهدای استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شفیع حسینی ظهر شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اردبیل تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از اطلاعات فردی و شناسنامه‌ای شهدا از نام کوچک شهید گرفته تا محل شهادت نیازمند بازنگری است.

وی با ذکر مثالی به طرح سه تاریخ مجزا برای شهادت شهید اعلمی اشاره کرد و گفت: علاوه بر این مشاهده شده در برخی قبور شهدا نام دیگری به غیر از نام شناخته شده شهید درج شده است.

معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان با تأکید به اینکه اطلاعات فردی شهدا نیازمند پالایش و جمع‌آوری صحیح است، متذکر شد: انتظار می‌رود برخی تعارضات ذکر شده در مشخصات فردی مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی همچنین به نامگذاری خیابان‌ها به نام شهید نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه با وجود نامگذاری نام شهید در ادارات و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها استفاده نمی‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود به ویژه در معرفی و تبلیغات رسانه نام انتخاب شده شهید به جای نام قبلی که متداول است به کار گرفته شده و به واسطه آن فرهنگ ایثار و شهادت ترویج شود.

معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان به برگزاری یادواره شهدای والفجر ۴ با محوریت سه شهید برزگر، جدی و خلبان ذاکر اشاره کرد و گفت: این یادواره در ۱۲ آبان ماه سال جاری در ثارالله سپاه برگزار می‌شود.

به گفته حسینی علاوه بر این یادواره شهید دیده بان شهید شاخص کشور در اصناف نیز در هفت آذر ماه برگزار خواهد شد.

وی به ضرورت همکاری استان در برگزاری کنگره شهدای استان تأکید کرد و گفت: برنامه تقویمی این کنگره برای سال ۹۸ است و انتظار می‌رود برای آغاز به کار ستاد کنگره و برنامه‌ریزی آن بودجه مناسبی پیش‌بینی شود.

کد خبر 3802541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha