۲ آبان ۱۳۹۵، ۹:۳۵

ربیعی در گفتگو با مهر خبرداد:

پیشنهاد اشتغالی رئیس جمهور/انتخاب مهارت در کنار رشته دانشگاهی

پیشنهاد اشتغالی رئیس جمهور/انتخاب مهارت در کنار رشته دانشگاهی

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:با دستور رئیس جمهور،قرار است از طریق رایزنی با دانشگاهها شرایطی فراهم شود که دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه و همزمان با انتخاب رشته،یک مهارت انتخاب کنند.

علی ربیعی در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش میزان ساعت ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای طی چند سال‌ اخیر خبرداد و گفت: علاوه بر این،  رشته‌های جدید متناسب با هر استان ایجاد شده  و یکسری آموزش‌های سیار در روستاهای محروم در حال ارایه است.

وی با انتقاد از تخصیص بودجه ضعیف به موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزود: اگر بودجه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزایش یابد، اقدامات جدی‌تری را آغاز خواهیم کرد.

این عضو کابینه دولت یازدهم گفت: آقای رئیس جمهور تأکید کرد که از طریق ارتباط با دانشگاه‌ها، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای پیگیری و دنبال شود که بر این اساس، «مهارت» در میان دانش‌آموختگان دانشگاهی در آینده مطرح و با رایزنی با دانشگاه‌ها شرایطی فراهم شود که دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه و همزمان با انتخاب رشته، یک مهارت انتخاب کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره وجود پیش‌شرط مهارت‌آموزی قبل از گرفتن دیپلم در مدارس، گفت: این موضوع مطرح شده اما مصوبه‌ای در خصوص آن وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره راهکارهای اشتغال‌زایی برای جوانان با تاکید بر اینکه هر جوان باید به دنبال آموزش حداقل یک مهارت برود گفت: در حال حاضر حتی کشورهای توسعه یافته، موضوع کسب مهارت را در صدر برنامه‌ها و اهداف توسعه اشتغال خود قرار دارند و این اطمینان به جوانان داده می‌شود که اگر هر ایرانی به دنبال آموختن حداقل یک مهارت برود مدت زمان بیکاری وی طولانی نخواهد بود.

کد خبر 3803217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهر ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
      0 0
      خوتون فهمیدید چه تیتری زدید. انتخاب مهارت در کنار انتخاب رشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • ناشناس ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
      0 0
      ريشه و علت اصلي بيكاري را مي بايست در درامدهاي نفتي جستجو كرد. وقتي كه دولت ارز ارزان حاصل از درامدهاي نفتي را در اختيار واردكننده مجاز و غير مجاز قرار مي دهد و آنان كالاي ساخه شده ارزان را از مبادي مختلف وارد بازار مي كنند منطقي است كه سرمايه دار تمايلي به سرمايه گذاري در بخش توليد را نخواهد داشت و همه واردكننده مي شوند و كارخانه اي وجود ندارد كه كارگر و متخصصي در ان مشغول شود بنابراين مادامي كه ارزان ارزان در اختيار قاچاقچي و واردكننده به اين سبك و سياق در حال انجام است صحبت از اشتغال و رفع معضل بيكاري حل نخواهد شد .
    • مهدی ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
      0 0
      بعد فرزندان خود این مسئولان چه مهارتی را آموزش می بینند؟ مدیریت پیشرفته در دفتر پدر جان
    • سعید ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
      0 0
      کاش آقای ربیعی یک فکری هم به حال کیفیت پایین خدمات فنی و حرفه ای استان تهران بکنن. برای کل شهر تهران کلا یک مرکز آزمون جنب فرهنگسرای بهمن در نظر گرفته شده و ...