۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۲۲

استاندار یزد:

رویکرد دستگاه‌ها در برنامه‌ها بومی‌گرایی نباشد

رویکرد دستگاه‌ها در برنامه‌ها بومی‌گرایی نباشد

یزد ـ استاندار یزد گفت: نمی‌توان در مجموعه یک استان جمعیت را به بومی و غیربومی تقسیم‌بندی و تفکیک کرد، گفت: رویکرد دستگاه‌ها در برنامه‌ها بومی‌گرایی نباشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد میرمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای سوادآموزی استان یزد با اشاره به اینکه همه انسان‌ها مخلوق خدا هستند و ما در برابر آنها وظیفه داریم، اظهار داشت: نباید خدمات و موفقیت برنامه ها را برای افراد بومی و مشکلات و ناموفق بودن برنامه‌ها را به افراد غیربومی نسبت داد.

وی عنوان کرد: افراد غیربومی یا ایرانی هستند که در برابر آنها مسئولیم یا اتباع افغانستانی و دیگر اتباع خارجی هستند که در صورت مجاز بودن، مکلف به انجام تعهدات خود در قبال آنها هستیم.

میرمحمدی تصریح کرد: دسته‌بندی‌های بومی و غیربومی در اجرای برنامه‌ها صحیح نیست و نباید با دیدگاه‌های خود، جمعیت غیربومی را عامل وحشت در استان قرار  دهیم.

استاندار یزد با اشاره به مسئله سوادآموزی بیان کرد: ابتدا باید هدف از سوادآموزی مشخص شود و این هدف برای آحاد جامعه تبیین شود، آنگاه به طور قطع دیگر مشکلی در زمینه اجرای برنامه‌های این حوزه نخواهیم داشت.

وی با اشاره به برخی طرح های پیشنهادی معاونت سوادآموزی برای تصویب در این جلسه نیز بیان کرد: در مورد آمار بی‌سوادان و شناسایی افراد از طریق آمارهای به دست آمده از سرشماری نمی‌توان اقدامی کرد زیرا آمارها محرمانه است و به شکل جزئی در اختیار دستگاه‌ها قرار نمی‌گیرد.

میرمحمدی در مورد به کار نگرفتن افراد بی‌سواد در کارگاه‌های استان نیز بیان کرد: به کار نگرفتن بار منفی دارد ضمن اینکه برای مردم مشکلات معیشتی ایجاد می‌کند اما می‌توان استخدام افراد باسواد را در اولویت قرار داد و افراد بی سواد را نیز در حال اشتغال برای سوادآموزی نیز ترغیب کرد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل مطرح شده در مورد مدارس شهرستان تفت بیان کرد: به نظر می رسد برای اینکه جمعیت دانش آموزی تفت به حد استاندارد برسد، باید بهبودی در فضای مدارس و وضعیت ‌آموزشی آن ایجاد کرد زیرا نمی‌توان دانش آموزان این شهرستان را از رفتن به یزد برای تحصیل منع کرد اما می توان برای آنها رغبتی در مورد ماندگاری در تفت ایجاد کرد.

کد خبر 3806028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha