۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۳۵

سرگئی لاوروف:

روسیه منتظر ضمانت اروپا برای خط لوله گاز «ترکیش استریم» است

روسیه منتظر ضمانت اروپا برای خط لوله گاز «ترکیش استریم» است

وزیر خارجه روسیه گفت در صورت دریافت ضمانت‌های لازم از جانب اتحادیه اروپا آماده‌ایم روند رساندن پروژه خط لوله انتقال گاز موسوم به «ترکیش استریم» را به اروپا سرعت دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه طی دیدار با نمایندگان اتحادیه بازرگانی روسیه و اروپا در مسکو، پایتخت این کشور اظهار داشت: در صورت دریافت ضمانت‌های لازم از جانب اتحادیه اروپا آماده‌ایم روند رساندن پروژه خط لوله انتقال گاز موسوم به «ترکیش استریم»(جریان ترک) را به اروپا سرعت دهیم.

وی با یادآوری اینکه توافق نامه پروژه جریان ترک میان روسیه و ترکیه به امضا رسیده است، گفت: در چارچوب پروژه جریان ترک، یکی از خط لوله‌های گاز احداث شده از یونان به اروپا خواهد رفت.

او ضمن اشاره به ناکامی پروژه جریان جنوب روسیه که قرار بود دست کم ۱۰ درصد از گاز مورد نیاز اروپا را فراهم کند، تصریح کرد: به همین دلیل تنها در صورت دریافت تضمین کتبی و رسمی از سوی اتحادیه اروپا حاضریم گاز پروژه جریان ترک را به اروپا انتقال دهیم.

لازم به ذکر است که پروژه خط لوله گاز جریان ترک میان روسیه و ترکیه در تاریخ ۱۰ اکتبر سال جاری در استانبول به امضا رسید.

اَلکسی میلِر، مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه دیروز در پی دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور در باره موضوعات مرتبط با انرژی به ویژه پروژه‌های انتقال انرژی به ترکیه اعلام کرد: با توجه به تحولات اخیر می‌توان به راحتی گفت که روند احداث دو خط پروژه جریان ترک تا پایان سال ۲۰۱۹ به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 3806067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha