۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۵۳

کاراته قهرمانی جهان- اتریش؛

کاراته کاهای ایران در انتظار چهار مدال طلا و برنز/ برنامه روز دوم

کاراته کاهای ایران در انتظار چهار مدال طلا و برنز/ برنامه روز دوم

نمایندگان کاراته کشورمان در روز نخست از بیست و سومین دوره رقابتهای قهرمانی جهانی نمایش امیدوار کننده ای داشتند و شانس کسب چهار مدال طلا و برنز را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات پیش از ظهر چهارشنبه پنجم آبان ماه با حضور کاراته کاهایی از  ١١٨ کشور جهان به میزبانی اتریش در شهر لینز آغاز شد. در روز نخست هفت نماینده را برای دیدار با رقبای خود به روی تاتامی پهن شده در «تیپس آره نا» اعزام که حاصل تلاش آنها صعود سجاد گنج زاده به دیدار نهایی و حضور آسیابری، پورشیب و عباسعلی در دیدار رده بندی بود.

سجاد گنج زاده که دو سال قبل در رقابتهای جهانی آلمان به دیدار نهایی وزن ٨٤+ کیلوگرم راه پیدا کرده و نقره گرفته بود، برای دومین دوره متوالی به فینال رسید. وی ولز، تونس، کرواسی، ماکائو و بوسنی را شکست داده و به فینال راه یافت. این کاراته کای کشورمان یکشنبه نهم آبان ماه برای کسب مدال طلا باید با «اشرف اوچن» از مراکش پیکار کند.

علی اصغر آسیابری در وزن ٧٥- کیلوگرم با برتری مقابل کاراته کاهای رواندا، اتریش، اکوادور و اسلوونی و شکست برابر آذربایجان راهی دیدار رده بندی شد، تا روز شنبه برای کسب مدال مبارزه کند. این کاراته کای جوان برای کسب مدال برنز «رنه اسمل» از هلند را پیش رو دارد.

حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم پس از استراحت در اولین دیدار، حریفانی از دانمارک و آمریکا را شکست داد و در نیمه نهایی نتیجه را به آیومی از ژاپن واگذار کرد و به دیدار رده بندی رفت. بانوی کاراته کای کشورمان در دیدار رده بندی به مصاف «ماسا ویدیچ» از کرواسی می رود.

ذبیح الله پورشیب که دور سوم به نماینده ژاپن باخته بود، با صعود این ژاپنی راهی گروه بازنده ها شد تا شانس خود را برای کسب مدال برنز آزمایش کند. وی در این مرحله کاراته کاهای  مکزیک، بلاروس و اسلوونی را شکست داد تا روز شنبه برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی به مصاف «هررا» از ونزوئلا برود.

فرید حقیقی و مهسا افسانه در کاتای انفرادی و سمیرا ملکی پور در وزن ٦٨- کیلوگرم کومیته انفرادی بانوان با شکست مقابل رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند. طبق برنامه اعلام شده دیدارهای رده بندی شنبه هشتم آبان ماه برگزار می شود.

برنامه روز دوم جام بیست و سوم

در ادامه این مسابقات فردا پنجشنبه در روز دوم این رقابتها نمایندگان کشورمان در کاتای تیمی و کومیته انفرادی به مصاف رقبای خود می روند. در کومیته نفرادی زنان و در وزن ۵۰-کیلوگرم آلاله صعودی دور نخست «وی تران تی» از ویتنام را پیش رو دارد و در صورت پیروزی با برنده مجارستان و پرو مبارزه می کند. فاطمه چالاکی در وزن ۵۵-کیلوگرم ابتدا به مصاف «ایون تائه هان« از کره می رود و در صورت پیروزی با برنده مصر و الجزایر پیکار می کند.

رزیتا  علیپور در وزن ۶۱-کیلوگرم «مایکه دو الیویرا» از بزریل را به عنوان اولین رقیب پیش رو دارد و  در صورت پیروزی به دیدار  برنده پرو و آلمان می رود. در کاتا تیمی دختران تیم کشورمان با ترکیب مائده نصیری پی، پریسا رحمانی و مهری یزدانی دور نخست استراحت دارد و سپس به مصاف برنده برزیل و رومانی خواهد رفت.

در بخش مردان و در وزن ۶۰- کیلوگرم امیر مهدی زاده «مارکو کراوینا» از کرواسی را پیش رو دارد و سپس با برنده آفریقای جنوبی با کره جنوبی مبارزه می کند. سعید احمدی هم در وزن  ۶۷-کیلوگرم دور اول استراحت دارد  سپس با برنده روسیه و استرالیا مبارزه می کند. در کاتا تیمی مردان، تیم کشورمان با ترکیب ابوالفضل شهجردی، علی زند و میلاد دلیخون دور نخست استراحت دارد و سپس به دیدار ترکیه می رود.

بیست وسومین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان صبح چهارشنبه با حضور ١٠٢٤ کاراته کا از ١١٨ کشور در اتریش آغاز و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

کد خبر 3807040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha