۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵

مرتضی سرهنگی:

قیمت تمام شده جنگ تحمیلی نامشخص است/تدریس ادبیات جنگ درخارج کشور

 قیمت تمام شده جنگ تحمیلی نامشخص است/تدریس ادبیات جنگ درخارج کشور

اردبیل – مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری گفت: قیمت تمام شده جنگ تحمیلی بر کشور ایران هنوز نامشخص است و این ادبیات مقاومت است که می‌تواند ظریف‌کاری‌های جنگ و هزینه تحمیلی را احصا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی سرهنگی ظهر دوشنبه در حاشیه یادواره شهید مرحمت بالازاده در جمع خبرنگاران تصریح کرد: زمانی که خرمشهر به تصرف دشمن درآمد مثلی در بین عراقی‌ها متداول بود که ایرانی‌ها اگر خرمشهر را می‌خواهند باید به کره ماه بروند.

وی افزود: کارشناسان تحلیل‌گر جنگ تأکید داشتند که خرمشهر قابل بازگشت به خاک ایران نیست و تنها یک ارتش مدرن می‌تواند خطوط دفاعی را بشکند و خرمشهر را به ایران بازگرداند.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری تأکید کرد: با این وجود رشادت‌ها و ایمان رزمندگان موجب شد خرمشهر آزاد شود اتفاقی که حیثیت صدام را از بین برد و صدام برای جبران آن دست به اقدامات تبلیغی زد.

سرهنگی با یادآوری اسارت ۲۳ نوجوان در اردوگاه‌های صدام افزود: در آن مقطع با گردش و رسیدگی به ظاهر این زندانیان صدام به دنبال جبران آبروی از دست رفته بود و حتی قصد تحویل آن ها را داشت.

وی متذکر شد: با این وجود این رزمندگان از سال ۶۱ تا ۶۹ از بازگشت تبلیغی به کشور خودداری کردند و نقشه‌های تبلیغی صدام نقش بر آب شد.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با تأکید به اینکه تنها آثار ادبی می‌تواند ظریف‌کاری‌های رشادت‌ها و عقاید راسخ رزمندگان را احصا کند، اضافه کرد: با وجود اینکه ادبیات پایداری اهمیت ویژه دارد اما تولید بسیاری از آثار انتظار می‌رود.

سرهنگی تأکید کرد: ادبیات جنگ کشور پیشرفته است و بی‌آنکه اطلاع داشته باشیم خاطرات نوشته ‌شده در دانشگاه‌های خارجی تدریس می‌شود.

وی تصریح کرد: اینکه مردم ایران کوچک و بزرگ و زن و مرد ناگهان سرباز شدند  و اینکه ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید داریم برای دنیا حیرت به دنبال دارد.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری همچنین به استقامت زنان در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: استقامت هر مردی در جنگ در سایه رشادت و استقامت زنان در پشت جبهه‌ها بود.

سرهنگی به ضرورت توجه به خاطرات عمیق و اثربخش شهدا و جانبازان در آثار ادبی شد و تأکید کرد: در واقع با ادبیات جنگ بخش مهمی از تاریخ و عقاید این کشور به ثبت می‌رسد.

کد خبر 3811195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha