۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۳۲

امام جمعه ارومیه:

تنها راه مقابله با استکبار مقاومت در برابر آنهاست

تنها راه مقابله با استکبار مقاومت در برابر آنهاست

ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: تنها راه مقابله با استکبار و ایادی استکبار مقاومت در برابر آنهاست.

به گزارش خبرنگار مهر، به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ظهر دوشنبه در یادواره سرداران و ۲۵۰ شهید اطلاعات سپاه شمالغرب در ارومیه افزود: مقاومت تنها راه مقابله با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست و ایرانیان مقابل دشمنان دین اسلام تا پای جان ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ایام منسوب به امام حسین(ع) قرار گرفته‌ایم و هر کسی که دوست دارد بهشتی شود در این ایام به زیارت ایشان برود ادامه داد: بزرگداشت یاد شهدا فضیلت است بنابراین از تمام کسانی که در این ایام مراسم بزرگداشت شهدا را ترتیب داده‌اند نهایت تشکر را داریم.

حجت الاسلام قریشی افزود: طبق روایات اگر کسی به شوق و محبت سیدالشهدا(ع) و اهل بیت(ع) به زیات ایشان نائل شود وی در بهشت در کنار اهل بیت(ع) بر سر یک سفره ارتزاق می‌کند و امید می‌رود خداوند متعال زیارت ایشان را نصیب همگان کند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: تنها راه مقابله با استکبار و ایادی آنها در طول تاریخ، مقاومت بوده است و شهدا جان خود را جهت به ارمغان آوردن امنیت و آرامش از دست دادند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) عنوان کرد: خشم خداوند در فرار کردن از مقابل دشمن نهفته چرا که این فرار ذلت به بار می‌آورد و یقین بدانید طبق وعده قرآن کریم دشمن از موضع و موقعیت خود عقب نشینی نمی‌کند مگر اینکه با ضربه‌های شدید آنان را بهراسانید.

امام جمعه ارومیه اظهارداشت: باید تا زمانی که پرچم دین مبین اسلام را به حضرت مهدی(عج) تحویل می‌دهیم پایدار باشیم و در مقابل دشمنان دین اسلام تا پای جان ایستادگی کنیم تا کشوری پر از امنیت و آرامش داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان اطلاعات مسیر شهادت را طی کردند و آزادی و امنیت را به وجود آوردند گفت: امام علی(ع) می فرمایند که کسی که در مقابل دشمن فرار می کند در این فکر نباشد که عمر زیادی خواهد داشت.

با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره سرداران و ۲۵۰ شهید اطلاعات سپاه شمالغرب کشور در ارومیه برگزار شد.

این ۲۵۰شهید از پاسداران، سربازان و بسیجیان هستند و اغلب آنها از شهدای دو استان آذربایجان غربی و کردستان هستند که در ۳۸سال گذشته به فیض شهادت نایل شدند.

 در این راستا ۱۲جلد کتاب آماده شد که در چهارمین یادواره که امروز ۱۰ آبانماه همزمان با برگزاری یادواره رونمایی می شوند که از این ۱۲ جلد چاپ شده ۹ جلد کتاب متعلق به شهدای استان آذربایجان غربی و بقیه به استان کردستان تعلق دارد.

در این همایش مقامات کشوری، استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی حضور دارند.

کد خبر 3811487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha