۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۳۹

استاندار یزد:

نقشه راه فرهنگی استان یزد تدوین شد

نقشه راه فرهنگی استان یزد تدوین شد

یزد ـ استاندار یزد از تدوین نقشه راه فرهنگی استان یزد خبر داد و گفت: از افراد اثرگذار برای اجرای این نقشه راه بهره خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور قائم مقام وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد نیز به تبع سایر نقاط کشور در مورد آسیب‌های اجتماعی، تهدیدپذیر است و با توجه به اینکه سدی در مسیر اطلاع رسانی و استفاده از مطالب مختلف وجود ندارد، امکان آسیب بیشتر است.

وی بیان کرد: در شرایط اطلاع رسانی و فضاهای مجازی و اجتماعی امروز اگر عقاید محکم نباشد، به طور قطع آسیب پذیری بسیار خواهد بود.

میرمحمدی با بیان اینکه برای کاهش این آسیب‌ها نقشه راه فرهنگی استان تدوین شده است، عنوان کرد: برای اجرای این نقشه از افراد معتمد، متعهد و اثرگذار استفاده می شود و تلاش می شود از اثرگذاری این افراد بر جوانان استفاده شود تا کمتر دچار آسیب شوند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان ما در هر نقطه از استان باید یک الگوی عینی داشته باشند، افزود: در واقع باید ظرفی وجود داشته باشد که با تولید محتوا، یک فضای فرهنگی و متعالی پیش روی جوانان قرار گیرد.

استاندار یزد یکی از معضلات استان یزد را حاشیه نشینی برشمرد و بیان کرد: در هر حال جمعی از مردم در مناطق حاشیه ای شهر زندگی می کنند که شرایط زندگی آنها مطلوب نیست و باید شرایط بهداشتی، درمانی و فرهنگی بهتری برای آنها مهیا کنیم.

میرمحمدی در مورد امکانات بهداشتی و درمانی یادآور شد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد، ۱۵ پایگاه سلامت در مناطق حاشیه ای شهرهای استان یزد ایجاد شده است ضمن اینکه گروه های مشاوره نیز در این پایگاه‌ها تشکیل شده و نتایج خوبی نیز از کار و فعالیت آنها به دست آمده است.

وی در مورد بیکاری فارغ التحصیلان استان یزد نیز بیان کرد: از آنجا که فرهنگ کار در استان یزد تغییر کرده و افراد تحصیلکرده به پشت میز نشینی تمایل بیشتری دارند، آمار بیکاران این قشر هر سال در حال افزایش است بر این اساس در تلاش برای گسترش صنایع های تک هستیم.

استاندار یزد در این نشست همچنین به تشریح محورهای هشتگانه آب، گردشگری، فرهنگ و هنر، علم و فناوری، صنایع و معادن، انرژی خورشیدی، محیط زیست و منابع طبیعی پرداخت و افزود: در هر یک از این حوزه ها به عنوان اولویت های استان یزد اقدامات بسیاری انجام شده که نتایج آن در یک کتاب منتشر شده و در اختیار رسانه ها و مدیران قرار گرفته است.

کد خبر 3813674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha