۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۰۶

نماینده ولی فقیه در کردستان:

علما و روحانیون پیشگامان ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه هستند

علما و روحانیون پیشگامان ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه هستند

سنندج - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: علما و روحانیون پیشگامان ترویج فرهنگ اصیل شهادت و ایثار در جامعه هستند و امروز به برکت شهدا کشورمان در امنیت و آرامش به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز چهارشنبه در یادوراه شهدای روحانی شهرستان سقز با اشاره با جایگاه رفیع شهدا اظهار کرد: شهدا جایگاه والایی دارند و خداوند ارزش ویژه ای برای شهدا قائل است پس همه ما وظیفه داریم به شهدا ارزش و احترام بگذاریم و به آرمان های آنها وفادار باشیم و این کوچکترین کاری است که ما می توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: خداوند دنیایی وسیع و با ارزش برای شهدا در نظر گرفته و بهترین اجر و پاداش اخروی متعلق به شهدا است و شهدا در پیشگاه خداوند مقامی والا و جایگاهی ارزشمند دارند چون در راه خدا با کفار مبارزه و مقابله کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به رسالت خطیر علما و روحانیون در حراست و پاسداری از دین، افزود: خداوند متعال ارزش قلم روحانی و عالم را بالاتر از خون شهدا می داند زیرا ماندگاری راه شهدا در نتیجه قلم علما است و علما هستند که فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می کند و نقشه های دشمنان را باطل می کنند.

وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران باب شهادت باز شد و در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی مسیر شهادت باز بود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: ولایت و حاکمیت خدا بر همه هستی است اما خداوند یک ولایت و سرپرستی ویژه دارد که متعلق به شهدا است و آنها را از ظلمت و تاریکی دور می سازد تا از برکت شهید شدن بهره مند شوند که این توفیق از آن صالحین است.

وی با اشاره به اینکه روشنگری و مبارزه با افکار انحرافی و شبهات روز از مهمترین رسالت های علما و روحانیون است، تصریح کرد: علما و روحانیون باید جنبه های مختلف دشمنی های مستکبرین با مسلمانان را برای همه آشکار کنند.

نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی و  اجتماعی مجلس خبرگان با اشاره به نحوه شهید شدن شهدای مظلوم کردستان گفت: استان کردستان که به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سرزمین مجاهدت های خاموش نام گرفته شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده که بسیار مظلومانه شهید شدند.

وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت شهدای روحانی استان کردستان، گفت: اکثر شهدای روحانی منطقه کردستان کسانی بودند که در برابر ظلم و زور گروهک ها و منافقین ایستادند و مردم را نسبت به نیات شوم آنها آگاه کردند و مانع رسیدن این گروهک ها و منافقین به اهداف شان شدند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی استکبار ستیزی و ظلم ناپذیری را از ویژگی های مسلمان واقعی عنوان کرد و افزود: مسلمان واقعی ظلم و استکبار را نمی پسندد و تسلیم خواسته ها و اهداف بیگانگان نمی شود و همیشه اعلام برائت و بیزاری خود را از ظالمین و مستکبرین بیان می کند.

وی به رنج ها و سختی های که جانبازان تحمل می کنند اشاره کرد و گفت: جانبازان عزیر که یادگاران شهدا هستند از طبقه شهدا هستند و به دلیل تحمل سختی ها و مشکلات ناشی از صدمات جسمی هنگامیکه از دنیا می روند شهید محسوب می شوند زیرا صبر و تحمل جانبازی را متحمل شده اند.

نماینده ولی فقیه در کردستان به صبر و مقاومت شهدای روحانی اشاره و تصریح کرد: شهدای روحانی که در زمان طاغوت در مقابل طاغوت ایستادند و با ظلم و کفر رژیم پهلوی مقابله کردند و بعد از انقلاب نیز از انقلاب دفاع کردند و تا پای جان با کفار جنگیدند.

وی با اشاره به نحوه شهادت شهید ملا حیدر فهیم، بیان کرد: ولایت مداری و بصیرت از مهمترین ویژگی های شهدا بود و شهید فهیم نمونه بارز بودند که حتی با وجود شکنجه های سخت و طاقت فرسا از سوی منافقین حاضر نشد به امام خمینی(ره) توهین کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) گفت: قیام امام حسین(ع) در راه مبارزه با اسلام بدلی انجام شد و اسلام بدلی همین چیزی است که داعشی ها، وهابی ها و تکفیری ها تبلیغ و ترویج می کنند.

وی گفت: کشتن مسلمانها، ایجاد گرفتاری، جنگ و خونریزی تنها اهداف آمریکا و اسرائیل است و همه مسلمانان و خصوصا علما و روحانیون باید هوشیار باشند و مراقب باشند که با اقدامات نسنجیده اختلاف و تفرقه ای ایجاد نکنند که آب به آسیاب دشمن بریزند.

کد خبر 3813804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha