۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۴۷

استاندار یزد:

پیاده‌روی اربعین میعادگاه تجدید میثاق با سیدالشهدا (ع) است

پیاده‌روی اربعین میعادگاه تجدید میثاق با سیدالشهدا (ع) است

یزد ـ استاندار یزد گفت: پیاده روی اربعین به عنوان یک حرکت خودجوش مردمی، میعادگاه تجدید میثاق با سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین استان یزد با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین یک حرکت خودجوش مردمی است که هر سال بر ابعاد و اهمیت آن افزوده می شود، اظهار داشت: افکار عمومی جهان به این حرکت مردمی معطوف شده است.

وی بیان کرد: در شرایطی که نیروهای داعش در منطقه تشکیل شده اند و به اسم اسلام به جان مردم افتاده اند، پیاده روی اربعین یک مانور بزرگ در زمینه ظلم ستیزی و حق طلبی به شمار می رود.

استاندار یزد تاکید کرد: شرکت در پیاده روی اربعین و کمک به این جریان بزرگ، کمک به مسلمین سراسر جهان است و به طور قطع این فرصتی است که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین میعادگاه تجدید میثاق با سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) است،‌ افزود: این مراسم فرصتی است تا دنیا بداند ملت مسلمان ایران به عنوان پیروان واقعی اسلام ناب محمدی (ص) جان خود را در راه خدا فدا می کنند و ارادت ویژه ای به اهل بیت (ع) دارند.

میرمحمدی تصریح کرد: این حرکت بزرگ، فراگیر و وفادارانه است و مردم هر کدام به نوعی عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان نشان می دهند.

وی با اشاره به تلاش اقشار مختلف مردم، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها برای پیوستن به این جریان بیان کرد: هرکس به سهم خود در تلاش برای خدمت رسانی به زائران حسینی است و عده ای در این راه عاشقانه و وفادار، از مال و جان خود مایه گذاشته اند.

میرمحمدی با اشاره به نیاز فوری به ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات اولیه و مواد غذایی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد بیان کرد: خیران در این زمینه ورود پیدا کرده و کمک کنند یزد میزبانی شایسته ای از زائران حسینی در بحث اسکان و تغذیه داشته باشد.

کد خبر 3813991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha