۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۵۷

استاندار یزد:

کیفیت پایین بازار کالاهای صادراتی یزد را کساد کرد

کیفیت پایین بازار کالاهای صادراتی یزد را کساد کرد

یزد ـ استاندار یزد با بیان اینکه متاسفانه برخی تولیدکنندگان خود دست به تخریب بازار خود و کسادی آن زدند،‌ گفت: کیفیت پایین برخی کالاهای صادر شده از یزد، بازار محصولات این استان را کساد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی ظهر امروز در جلسه توسعه صادرات استان یزد با بیان اینکه اعتمادسازی اصلی‌ترین اتفاق در توسعه صادرات است، اظهار داشت: کیفیت محصول اولین قدم در مسیر به دست گرفتن بازارهای داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر برخی تولیدکنندگان محصولات نامرغوب به خارج از کشور صادر کرده اند، افزود: این امر سبب شده اعتماد به برخی محصولات تولید یزد از بین برود و متاسفانه برخی تولیدکنندگان خودشان با دست خودشان بازارشان را خراب کرده اند.

میرمحمدی تاکید کرد: تا اعتمادسازی دوباره صورت نگیرد، نمی توان به رونق صادرات در حوزه برخی محصولات امیدوار بود.

استاندار یزد تصریح کرد: مشخص است که برخی مشکلات صادراتی فقط مربوط به زیرساخت‌ها و تسهیلات بانکی و ... نیست و تنها مربوط به کیفیت و قیمت محصول است زیرا زمانی که سود بانکی ۲۸ درصد بود، همین مشکلات وجود داشت و اکنون هم که سود بانکی به ۱۸ درصد رسیده، مشکلات هنوز بر قوت خود باقی است.

وی بیان کرد: امیدواریم واحدهای تولیدی استان یزد در بخش‌های مختلف همانگونه که توانستند در شرایط رکود، به فعالیت خود ادامه دهند، در به دست گرفتن بازار صادرات نیز موفق باشند.

میرمحمدی ادامه داد: در حال حاضر از مجموع ۱۶ یا ۱۷ واحد تولیدی کاشی که در سطح کشور تعطیل بود، هیچکدام متعلق به یزد نبود و به رغم اینکه ۵۰ درصد تولید کاشی و سرامیک کشور در یزد انجام می شود، هیچ واحدی ناچار به تعطیی نشد.

استاندار یزد با اشاره به اینکه شرایط به تدریج در حال بهبود است، خاطرنشان کرد: شرایط بازار نیز بهتر شده و به تدریج از محصولات انبار شده نیز کم شده و محصولات به بازار عرضه شده است.

کد خبر 3814586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha