۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۳۰

استاندار یزد:

کالا و معاملات یزدی‌ها باید برندسازی شود

کالا و معاملات یزدی‌ها باید برندسازی شود

یزد ـ استاندار یزد با اشاره به الزامات توسعه صادرات محصولات استان یزد گفت: کالا و معاملات یزدی‌ها باید برندسازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی پنجشنبه شب در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان یزد به تشریح الزامات تولید بر اساس سفارش بازار پرداخت و یکی از مهمترین الزامات را برندسازی کالا و معاملات یزدی‌ها برشمرد.

وی عنوان کرد: یزدی‌ها در معامله از برند بسیار خوبی برخوردارند و همه از تجار و بازرگانان یزدی به عنوان خوشنام ترین تجار یاد می کنند اما محصولات استان نیز باید برند شود.

استاندار یزد یکی دیگر از این الزامات را جلب اعتماد مشتری و بازار دانست و افزود: کالاهایی که به بازار ارائه می شود باید سالم، مرغوب و با کیفیت باشد و در این صورت است که امکان جلب اعتماد مشتری فراهم می شود.

وی بیان کرد: نوگرایی و تنوع و توجه به سلیقه های مختلف را نیز از جمله مواردی است که می تواند محصول یک تولیدی را در ذهن مشتریان ماندگار کند.

میرمحمدی از ضعف بازاریابی به عنوان یکی از مشکلات صادرات استان یزد یاد کرد و ادامه داد: در بسیاری از موارد کیفیت خوب محصول و خوشنامی تجار یزدی و تنوع بالا و ... وجود دارد  اما در بازاریابی با مشکل مواجه هستیم و الفبای این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، نحوه مذاکره، برقراری ارتباط با طرف تجاری، گزینش شرکای اقتصادی قابل قبول، بررسی کالاهای موجود در بازار و مقایسه کیفیت و قیمت با کالای تولید شده و ... را در بازاریابی بسیار مهم و اثرگذار دانست.

استاندار یزد یادآور شد: یکی از الزامات تولید سفارشی و صادرات محور، ثبات و استمرار در تامین کالا است زیرا اگر تولیدکننده نتواند در هر زمان پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد، نمی تواند بازار را به شکل پایدار برای خود حفظ کند.

میرمحمدی بر لزوم ایجاد رقابت در قیمت و کیفیت کالا تاکید کرد و اظهار داشت: هرچه بتوانیم کالایی با قیمت پایین‌تر و کیفیت بالاتر تولید کنیم، موفق تر خواهیم بود ضمن اینکه در این مسیر باید استانداردهای توافقی نیز مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 3814820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha