۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۲

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان خبر داد:

صرف ۴ میلیارد تومان برای ساخت فرهنگسرای «ولایت» در همدان

صرف ۴ میلیارد تومان برای ساخت فرهنگسرای «ولایت» در همدان

همدان- رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان از صرف ۴ میلیارد تومان برای ساخت فرهنگسرای «ولایت» در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا غلامی خجسته ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان که در فرهنگسرای ولایت خضر برگزار شد، افزود: پروژه فرهنگسرای ولایت خضر پس از پروژه تالار قرآن و فرهنگسرای عین القضات همدانی بزرگترین پروژه فرهنگی ورزشی همدان است که کار تملک آن از دور سوم شورا انجام و عملیات اجرایی آن از ابتدای دور چهارم شورا شروع شد.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت این مجموعه به اتمام رسیده و باید تجهیز آن انجام و افتتاح شود، گفت: این پروژه در زمینی به متراژ ۵ هزار و ۸۰۰ مترمربع ساخته شده است.

وی افزود: زیربنای این فرهنگسرا ۲ هزار و ۱۶۰ مترمربع بوده و در ۴.۵ طبقه احداث شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار میلیارد تومان برای پروژه بزرگ فرهنگسرای ولایت هزینه‌ها شده است، اظهار کرد: برای تجهیز این فرهنگسرا و محوطه‌سازی آن، حداقل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است که در مجموع کل بودجه آن با احتساب پول زمین و نقشه پروانه حدود  ۱۱ میلیارد تومان می‌شود.

مجموعه فرهنگی ورزشی ولایت در چهار فاز ساخته می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با بیان اینکه این مجموعه فرهنگی ورزشی در چهار فاز ساخته می‌شود، گفت: فاز نخست احداث فرهنگسرا تکمیل شده و دارای قسمت‌های مختلفی شامل بخش فرهنگی، قرآنی، کلاس‌ احکام، نهج‌البلاغه، رایانه، زبان، اخلاق و مشاوره خانواده و غیره است.

وی با اشاره به اینکه یک طبقه از ساختمان فرهنگسرای ولایت به واحد اشتغال زنان اختصاص یافته است، اضافه کرد: با فعالیت واحد اشتغال این مجموعه، زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست و نیازمند می‌توانند مشکلات مالی خود را در این منطقه حل کنند و هدف شورا ایجاد اشتغال، خودکفایی و توانمند سازی این خانواده هاست.

خجسته در خصوص کلاس‌های اشتغال موجود در فرهنگسرای ولایت بیان کرد: کلاس‌هایی شامل فرشبافی، ترمه‌دوزی، سرمه‌دوزی، خیاطی، گلدوزی و مشاوره با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای و معرفی این افراد برای دریافت وام اشتغال پس از اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای در این مرکز دایر می‌شود.

کتابخانه این فرهنگسرا به صورت شبانه‌روزی دایر بوده تا شهروندان از فضای موجود استفاده کنند این عضو شورای شهر همدان با اشاره به زندگی آپارتمان نشینی و افزایش جمعیت اظهار کرد: یکی از طبقات این مجموعه به کتابخانه اختصاص یافته که کتابخانه این فرهنگسرا به صورت شبانه‌روزی دایر بوده تا شهروندان از فضای موجود استفاده کنند.

خجسته با بیان اینکه یکی از طبقات این مجموعه فرهنگی و ورزشی به سالن آمفی تئاتر اختصاص داده شده است، اضافه کرد: این سالن ظرفیت ۲۱۶ نفر میهمان را دارد که می توان در آن برنامه ها و همایشهای مختلف فرهنگی، قرآنی و مذهبی را برگزار کرد.

وی فاز دوم این مجموعه را طرح احداث زمین  چمن مصنوعی اعلام کرد و افزود: با پیگیری های انجام شده چمن مصنوعی با وسعت ۶۰۰ متر و حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آماده اهداء است که باید شهرداری زیرساختهای آن انجام دهد تا افتتاح شود.

وی با بیان اینکه فاز سوم این فرهنگسرا مختص احداث سالن ورزشی  است، ادامه داد: این سالن ۲۰۰ متر وسعت دارد که در قسمتی از مجموعه به صورت سوله بوده و شهرداری باید تا دو هفته آینده کار تعمیر و تجهیز آن را انجام دهد تا آماده افتتاح شود.

خجسته احداث زورخانه را فاز چهارم مجموعه فرهنگی و ورشی ولایت برشمرد و  اظهار کرد: موضوع زورخانه در شورا مصوب شده و باید در بودجه سال ۹۶  قرار گیرد و احداث شود.

تا هفته آینده باید ضمن تخریب کامل دیوار محوطه فرهنگسرا نیروهای این مجموعه تامین شود  تا هفته آینده باید ضمن تخریب کامل دیوار محوطه فرهنگسرا نیروهای این مجموعه تامین شود رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی همدان در ادامه ضمن تشکر از اقدامات شهرداری در احداث فرهنگسرای ولایت بر تجهیز هر چه سریعتر فرهنگسرا و تاکید کرد و گفت: تا هفته آینده باید ضمن تخریب کامل دیوار محوطه فرهنگسرا نیروهای این مجموعه تامین شود.

خجسته با بیان اینکه در شورای چهارم پیشنهاد خوبی مصوب شده که در هر منطقه شهرداری، یک مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی ساخته شود، گفت: شهرداری باید در منطقه ۳ مکان مناسبی که فرهنگسرا و سالن ورزشی وجود ندارد را مشخص و طی هفته آینده کارهای مقدماتی آن انجام شود.

وی با بیان اینکه در منطقه ۴ شهرداری در منوچهری سه زمین آماده بودن ساخت داریم، اضافه کرد: می توان یکی از این زمین ها را برای ساخت فرهنگسرا در نظر گرفت و یا در شهرک الوند که تاکنون کاری صورت نگرفته فرهنگسرا احداث شود.

این عضو شورای اسلامی همدان  اضافه کرد: بر اساس پیگیریهای صورت گرفته ۳۵۰ متر مربع چمن مصنوعی به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال برای شهرک الوند اختصاص یافته و در صورتی که شهرداری منطقه ۴ زیرسازی آنرا انجام دهد این چمن مصنوعی اهداء خواهد شد.

مدارس خالی نقاط مختلف شهر در اختیار شهرداری قرار می گیرد

خجسته به تشکیل کارگروه مشترک همکاری شورا با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدارس خالی نقاط مختلف شهر در اختیار شهرداری قرار می گیرد تا از این فضاهای خالی به عنوان مجموعه های فرهنگی یا ورزشی استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای همدان با بیان اینکه برای مرکز همایش های بین المللی و قرآنی همدان با یک گروه مشاوره قرارداد بسته شده است، گفت: کار بررسی گنبد توسط ۸ نفر از کارشناسان این مجموعه در حال بررسی است تا مشکلات گنبد بررسی شده و نواقص برطرف شود.

خجسته در خصوص دهکده ورزشی رباط شورین همدان نیز بیان کرد: مصوب شده این دهکده  در ۲۰ هکتار زمین ساخته شود که سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان و امسال ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای آن در نظر گرفته شده اما تاکنون از سوی شهرداری هیچ کاری صورت نگرفته است و شهردار باید هر چه سریعتر دستور ساخت دیوار دهکده ورزشی را شروع کند.

وی در مورد زمین زرین بدرقه در جوار پارک بانوان همدان نیز گفت: این زمین به متراژ ۱۸ هزار و ۳۰۰ متر مربع از سوی شهرداری خریداری شده و یک ساختمان دو طبقه آماده بهره برداری در آن وجود دارد که باید ضمن تجهیز در اختیار معاونت فرهنگی شهرداری قرار ‌گیرد تا برای دو هفته آینده افتتاح ‌شود.

وی یادآور شد: زمین آیینه‌روشن در منطقه اسلامشهر در اختیار سپاه قرار گرفته بود تا به صورت مشارکتی با شهرداری استخر شنا احداث شود اما سپاه اعلام کرد مکان مناسبی برای احداث استخر شنا نیست و مقرر شد این زمین دراختیار سازمان فرهنگی ورزشی قرار گیرد تا سه زمین مناسب برای ورزش محلات آماده کند و در اختیار ورزش محلات قرار دهد.

شورای شهر در سال جاری اعتبارات ویژه‌ای را برای تکمیل و ساخت فرهنگسراهای همدان درنظر گرفت عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: شورای شهر در سال جاری اعتبارات ویژه‌ای را برای تکمیل و ساخت فرهنگسراهای همدان قرار داده که با وجود کمبود بودجه شهرداری همدان در این خصوص اهتمام خاصی داشته است.

علی رضایی با بیان اینکه فعال‌سازی ساخت فرهنگسرای ولایت خضر، مهر، دیزج و کوی محمدیه امسال در اولویت کاری قرار گرفته است، افزود: امیدواریم تکمیل و تجهیز فرهنگسرای ولایت به سرعت انجام شود چراکه با وجود ظرفیتی که دارد می‌تواند الگویی برای احداث فرهنگسراهای بیشتری در آینده باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: پس از تکمیل این فرهنگسرا مهم این است که کار برنامه‌سازی، محتوایی و توانمندسازی شهروندان به خصوص در زمینه اشتغال، نمونه و منشأ خدمات و الهام بخش سایر مناطق باشد.

وی گفت: از شهرداری درخواست داریم این فرهنگسرا به صورت ویژه تجهیز شده و به بهره‌برداری برسد چراکه برخی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی شهرداری نیز در این محله می‌تواند بازتاب فرهنگی خوبی داشته باشد.

کد خبر 3816831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha