۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶

خجسته در گفتگو با مهر:

متهمان پرونده بنیاد شهید در آستانه دادرسی قرار دارند

متهمان پرونده بنیاد شهید در آستانه دادرسی قرار دارند

رئیس هیأت تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید گفت: متهمان پرونده مفاسد اقتصادی بنیاد شهید در شعبه ۷ دادسرای کارکنان دولت در آستانه دادرسی قرار دارند تا به پرونده آنها رسیدگی شود.

امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت این پرونده اظهار داشت: هدف از تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، رسیدگی به بنگاه‌های اقتصادی آن از قبیل بانک دی و مؤسسه کوثر بوده و حتی برخی از بنگاه‌های اقتصادی آن در شرایطی تأسیس شده بود که کسی از آنها خبر نداشته است.

وی تأکید کرد: مفاسد رخ داده در بنیاد شهید مربوط به دولت گذشته و فعلی بوده و برخورد با فساد نیز این دولت و آن دولت نمی‌شناسد و باید قاطعانه با آن برخورد شود.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص مجلس در بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره دستگیری‌های صورت گرفته گفت: با ورود جدی دادستان تهران به گزارش این پرونده، چندین نفر تاکنون دستگیر شده‌اند و افراد دیگری نیز در آستانه دستگیری هستند و این کار قطعاً انجام می‌شود؛ افرادی هم که تاکنون دستگیر شده‌اند در شعبه ۷ دادسرای کارکنان دولت در آستانه دادرسی قرار دارند تا به پرونده آنها رسیدگی شود.

خجسته با تأکید بر اینکه مداخله مجلس در این پرونده هیچ‌گاه تمام نخواهد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، پرونده از دست ما خارج شده و از مجلس به قوه قضائیه ارسال شده اما ما باید مراقبت کنیم تا تمام اموال به بیت‌المال بازگردد و متخلفان نیز مجازات شوند؛ همه کسانی که بیت‌المال را غارت کرده‌اند، باید تعیین تکلیف شوند.

وی با تشکر از معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی برای ورود جدی به این پرونده، اظهار داشت: در مجموع حدود ۹۰ درصد از وجوه کلانی که از بنگاه‌های اقتصادی بنیاد شهید رفته بود، برگردانده شده است و باید مراقبت کنیم تا همه اموال و وجوه برگردد.

هیات رئیسه هیات تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان، هفته آینده تشکیل می‌شود

خجسته در ادامه با اشاره به تشکیل هیأت تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: هیأت رئیسه صندوق هفته آینده انتخاب خواهند شد.

عضو هیأت تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، سوءاستفاده هشت هزار میلیارد تومانی از صندوق قطعی است و در این میان ۹۰ درصد تسهیلات اعطا شده به ۳۰ نفر رسیده است؛ در حالی که جمعیت یک میلیون نفری فرهنگیان تنها از ۱۰ درصد تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

خجسته خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که در اعطای این تسهیلات، ضمانت‌های کافی گرفته نشده است.

وی تأکید کرد: تا تعیین تکلیف کامل این پرونده در مجلس پیگیر آن خواهیم بود و به همه فرهنگیان این قول را می‌دهیم که تمام سرمایه‌ای را که از دستشان رفته، به آنها بازخواهیم گرداند.

عضو هیأت تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: تا این مرحله هفت یا هشت نفر در این پرونده بازداشت شده‌اند.

کد خبر 3817627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha