نماینده پارلمان سوریه:

آغاز عملیات آزادسازی «الرقه» توسط کُردها یک توطئه آمریکایی است

آغاز عملیات آزادسازی «الرقه» توسط کُردها یک توطئه آمریکایی است

«عمر اوسی» نماینده پارلمان سوریه ضمن انتقاد از آغاز عملیات آزادسازی الرقه توسط نیروهای دموکراتیک کُرد بدون هماهنگی با دولت دمشق، گفت: آغاز این عملیات با توطئه ایالات متحده آمریکا رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی النشره، «عمر اوسی» نماینده پارلمان سوریه به آغاز عملیات آزادسازی استان الرقه در این کشور توسط نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه بدون هماهنگی با دولت دمشق، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص تصریح کرد: اینکه کُردها دست به آغاز عملیات آزادسازی الرقه زدند به توطئه ای بازمی گردد که آمریکایی ها تدارک دیدند.

این نماینده پارلمان سوریه همچنین اظهار داشت: این عملیات به رهبری ایالات متحده آمریکا آغاز شده است و نیروهای دموکراتیک کُرد باید بدانند که واشنگتن به دنبال مبارزه با تروریسم نیست.

اوسی همچنین افزود: داعش همچنان به عنوان یکی از ابزارهای اصلی ایالات متحده آمریکا در منطقه محسوب می شود و این کشور هیچ برنامه ای برای نابودی آن در سوریه ندارد.

گفتنی است، چندی پیش وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای آغاز عملیات آزادسازی استان الرقه توسط نیروهای دموکراتیک کُرد سوری را تأیید کرد. این در حالی است که آغاز این عملیات بدون هماهنگی با دولت دمشق صورت گرفته است.

کد خبر 3818585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha