۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۵۲

جهانگیری:

مردم میدان دار اقتصادشوند/وجود۱۰۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی

مردم میدان دار اقتصادشوند/وجود۱۰۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی

شهرکرد- معاون اول رئیس جمهور گفت: باید اقتصاد کشور مردمی شود و مردم میدان دار اقتصاد شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری ظهر سه‌شنبه در آیین افتتاح کارخانه فولاد یک میلیون تنی سفید دشت در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ایجاد شغل تنها با سرمایه‌گذاری و تولید در بخش های مختلف امکان پذیر نیست.

وی گفت: اشتغال در بخش خدمات سهم بالایی در کشور دارد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه هر استانی که در جذب سرمایه‌گذار موفق باشد توسعه خواهد یافت و زودتر به اهداف خود می‌رسد، تاکید کرد: هر استان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های خود باید در مسیر جذب سرمایه گذار گام بر دارد.

وی ضمن اشاره به شعار سالجاری، گفت: باید اقتصاد مردمی شود و مردم میدان دار اقتصاد شوند.

جهانگیری ادامه داد: در حال حاضر معوقات بانکی در سطح کشور بیش از ۱۰۰ هزارمیلیارد تومان است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل باید حمایت شوند، تاکید کرد: مدیران واحدهای صنعتی انسان هایی وظیفه شناس و با شرافتی هستند زیرا که به فکر اشتغال و توسعه کشور هستند.

وی عنوان کرد: استان هایی که در توسعه عقب ماندگی دارند باید از نهاد های فعال در بخش توسعه در جذب ایده و حمایت استفاده کنند.

وی گفت: نهادهای توسعه نهادهایی هستند که برای توسعه کشور تشکیل شدند که مهمترین آنها سازمان گسترش و شرکت پتروشیمی ایران است که ۱۰۰ درصد سهام آنها متعلق به دولت است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: این استان دارای موقعیت استراتژیک و نیروی انسانی توانمند است و قرار گرفتن این استان در کنار دو استان اصفهان و خوزستان از ظرفیت های مهم این استان به شمار می رود.

جهانگیری با اشاره به افتتاح سه کارخانه بزرگ صنعتی در این استان، بیان کرد: با افتتاح این سه پروژه مهم و بزرگ این نوید را به مردم استان چهارمحال و بختیاری می‌دهیم که این استان در حال حرکت به سوی صنعتی شدن است.  

معاون اول رئیس جمهور گفت: پروژه های به بهره‌برداری رسیده در این استان، مواد اولیه مهم ترین کارخانجات کشور را تامین می‌کنند.

وی افزود: اسم استان چهارمحال و بختیاری زیبنده استان محروم و کمتر توسعه یافته نیست ومردم، مسئولان استانی و کشوری باید حمایت کنند تا این استان رشد بهتری داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: مدیرت جهادی و اقتصاد مقاومتی به این معنی است که ما بتوانیم از ظرفیت های کشور بهره گیری داشته باشیم و مدیریت درست معجزه می کند و راه توسعه را باز می کند.

کد خبر 3818806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha