۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۸

هشدار شورای دیجیتال فرانسه درباره ناامنی سیستم داده‌های بیومتریک

هشدار شورای دیجیتال فرانسه درباره ناامنی سیستم داده‌های بیومتریک

طرح دولت فرانسه برای ایجاد سیستمی از داده های بیومتریک حدود ۶۰ میلیون از اتباع این کشور، امروز دوشنبه با انتقاد شورای دیجیتال فرانسه مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، شورای دیجیتال فرانسه که بر تاثیر فناوری بر جامعه نظارت دارد، طرح ایجاد پایگاه اطلاعات بیومتریک را ابزاری برای سوء استفاده های احتمالی توصیف کرد.

دولت سوسیالیست «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه پیشتر به ایجاد این پایگاه داده حکم داده بود تا به این ترتیب نام، اثرانگشت، تصویر، رنگ چشم و آدرس پستی تمامی مردم فرانسه در یک محل مشخص جمع آوری و نگهداری شود.

با این حال، شورای دیجیتال فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد تجربه های برگرفته از تاریخ معاصر نشان می دهد که این قبیل پایگاه های داده معمولا به ابزاری برای سوء استفاده تبدیل می شوند.

این شورا همچنین افزود: این که  فرانسه را یک استثنا فرض کنیم به منزله نادیده گرفتن درس های برگرفته از تاریخ است. با توجه به عقب نشینی دموکراسی و قدرت یابی پوپولاریسم در آمریکا و اروپا، پذیرش ریسک های آتی این برنامه امری نامعقول است.

همچنین تصمیم دولت پاریس به ایجاد این پایگاه داده، احتمال حمله هکرها را نیز افزایش می دهد.

انسجام بخشیدن به سیستم صدور پاسپورت و مبارزه با جعل اوراق هویت از جمله دلایل پاریس برای ایجاد این سیستم عظیم از داده های بیومتریک مردم فرانسه عنوان می شود.

کد خبر 3818818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha