۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۱۳

معاون استانداری لرستان:

میراث فرهنگی برای بافت‌های تاریخی لرستان طرح تفصیلی تهیه کند

میراث فرهنگی برای بافت‌های تاریخی لرستان طرح تفصیلی تهیه کند

خرم آباد - معاون عمرانی استانداری لرستان بر ضرورت تهیه طرح تفصیلی برای بافت های تاریخی این استان از سوی میراث فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اصلانی عصر سه شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهر پایدار با بیان اینکه شعار ما همیشه این است که ما حافظ میراث فرهنگی هستیم، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی باید برنامه تفصیلی ارائه دهد که مالکین و بخش خصوصی تمایل به مشارکت در بازسازی بافت های تاریخی را داشته باشند چرا که در غیر این صورت ما باید نظاره گر مرگ تدریجی میراث ارزشمند فرهنگی باشیم.

وی بیان داشت: برای ۲۷۱ هکتار بافت میراث ارزشمند در منطقه قدیمی و شهری بروجرد ضوابطی تدوین شده که این ضوابط بسیار ارزشمند هستند و این در حالیست که شهرداری و مردم از این ضوابط استقبال خوبی نکرده اند.

معاون عمرانی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود اضافه کرد: درصورتی که همه دستگاهها از ضوابط تدوین شده استقبال کنند لازمه آن پای کار آمدن مردم است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در ۲۷۱ هکتار تعیین شده ۳۰ اثر تاریخی وجود داشته باشد، تصریح کرد: برای ۳۰ اثر موجود باید محدوده تعریف شود و ساخت و سازها در آن محدوده ها انجام شود و درصورتی که این نسخه عملی شود سازمان میراث فرهنگی موفق خواهد بود و در غیر اینصورت را به جایی نخواهیم برد.

کد خبر 3819114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha