۲۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶

معاون استاندار گلستان:

موکب گلستان از ۱۵ هزار زائر اربعین حسینی پذیرایی می‌کند

موکب گلستان از ۱۵ هزار زائر اربعین حسینی پذیرایی می‌کند

گرگان- معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار گلستان گفت: امسال در مراسم پیاده‌روی اربعین موکب استان گلستان از ۱۵ هزار زائر پذیرایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر طهماسبی، شامگاه پنجشنبه، در یادواره شهدای روستای نودیجه اظهار کرد: امسال موکب استان گلستان میزبان ۱۵ هزار نفر از زائرین کربلا است.

وی افزود: تاکنون ۲۰ هزار نفر در سامانه حج و زیارت ثبت‌نام کرده و پنج هزار نفر از مرز گذشته‌اند که تا پایان اربعین این رقم به ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: ایران با همکاری برادران عراقی درمجموع از ۲۰ میلیون زائری که در اربعین حسینی وارد عراق می‌شوند پذیرایی می‌کند.

یادواره‌ها مردم را در ادامه راه شهدا مستحکم‌تر می‌کند

طهماسبی گفت: این یادواره‌ها می‌تواند ما را در ادامه راه شهدا مستحکم‌تر کند، ما به شهدا نیازمندیم و باید خود را به آرمان‌های آن‌ها برسانیم، باید این آرمان‌ها را درک کنیم تا انقلاب به نتیجه برسد.

به گفته وی، راه شهدا و ادامه این راه برای نسل جوان و آینده ما مفید است، امام راحل (ره) می‌فرمایند «این مردم بهتر از مردم صدر اسلام هستند»، خداخواهی، دین‌باوری، اخلاص، عزت، شکوه و تکامل روحی جزو محصولات فرهنگی ایثار و شهادت ما است.

طهماسبی اظهار کرد: شهدا قبل از شهادت خود جایگاه خود را می‌بینند، فرهنگ ایثار باید در جامه ما جاری و ساری شود و برای باورپذیری این فرهنگ تلاش کنیم.

وی افزود: استکبار از این سند افتخار وحشت دارد، تنها حکومتی هستیم که شعار نه شرقی و نه غربی را سر دادیم و تنها حکومت مذهبی دینی و سیاسی منطقه هستیم، برخی کشورهای منطقه بینش سیاسی و درک از استکبارستیزی ندارند، اگر غیر از سیاسی بودن انقلاب اسلامی ایران بود الآن با عربستان تفاوتی نداشتیم اما امروز در دینا حرف برای گفتن داریم.

معاون استاندار گلستان با اشاره به طبقاتی بودن بسیاری از انقلاب‌های جهان، گفت: بسیاری از انقلاب های جهان طبقاتی بودند اما انقلاب ما چیز دیگری است که توانسته خوش بدرخشد و هرروز در این باغستان گلی اضافه می‌شود، انقلاب از جنس مردم است و قدرت انقلاب مردم هستند اما قدرت استکبار فناوری است.

برگزاری ۳۵ از ابتدای انقلاب اسلامی

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان تصریح کرد: در حوزه اجتماعی از ابتدای انقلاب تاکنون ۳۵ انتخابات برگزار کردیم که به معنای دموکراسی است، همان دموکراسی که دشمن چماق کرده و بر سر ما می‌کوبد.

وی تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت مردم خود استفاده می‌کند، این مردم به راه شهدا وفادارند، شهدایی که حریم انقلاب را حفظ کرده و می‌کنند.

طهماسبی افزود: دوران اقتدار قدرت‌های بزرگ به سر آمده و دیگر نمی‌توان در کاخ‌های شیشه‌ای نشست و حکمرانی کرد، امروز ایران در همه حوزه‌های علمی راه را درنوردیده، در علم و فناوری جزو ۲۰ کشور برتر و در حوزه نانو جزو ۶ کشور برتر دنیا هستیم.

وی با اشاره به پیوستن ایران به باشگاه هسته‌ای و باشگاه هوا و فضا گفت: این به برکت خون شهدا است، امروز امنیت خود را در فرا منطقه دنبال کرده و امنیت کشورهای همسایه را هم تأمین می‌کنیم.

ایران محور تأمین امنیت در منطقه است

معاون استاندار گفت: امروز ما نقش پررنگی در جهان و مذاکرات بین‌المللی داریم، شهدای هسته‌ای و مدافعان حرم این عزت و افتخار را برای ما به ارمغان آورده‌اند طوری که امروز ایرانی بودن از افتخارات است.

طهماسبی با اشاره به جنگ در سوریه که به گفته مخالفان حکومت قرار بود ۶ ماهه به پایان برسد افزود: جنگ در سوریه ۶ سال به طول کشیده و ما امروز به دیگر کشورها مستشار اعزام می‌کنیم درحالی‌که درگذشته تعداد زیادی مستشار می‌پذیرفتیم.

وی تأکید کرد: امروز قدرت جمهوری اسلامی ایران در عراق به تصویر کشیده شده است، سه سال از عمر نیروهای تکفیری می‌گذرد اما هیچ عملیاتی در عمق خاک ایران انجام‌نشده، در محرم امسال صد گروه تروریستی وارد کشور شدند که به همت مردم دستگیر و در نطفه خفه شدند، در استان گلستان هم به تعداد انگشتان به داعش پیوستند که همه به هلاکت رسیدند.

طهماسبی تصریح کرد: امروز جهان اسلام به وحدت نیاز دارد و صدای جهان اسلام در افراطی‌گری باید واحد باشد اما متأسفانه تشتت به وجود آمده و برخی شبکه‌های مسمان نما هم به این تشتت دامن می‌زنند.

وی تأکید کرد: امروز ایران در حوزه اقتصادی به خودکفایی رسیده، عملیات سایبری دشمن شناسایی‌شده و در نطفه خفه می‌شود و عملیات بیوتروریسم هم که در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود پیشگیری می‌شود.

معاون استاندار گلستان افزود: تأمین امنیت هزینه‌های خاکستری دارد و مردم استان و همه اقوام برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند، اگر امنیتی هست در سایه علمای شیعه و سنی است، باید هوشیار باشیم و از ظرفیت‌های هم استفاده کنیم تا حلقوم ما تفرقه‌افکن نباشد.

کد خبر 3821095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha