۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸

تنها سه روز بعد از انتخاب «ترامپ»؛

کانادا در خصوص پایبندی به تحریم های روسیه هشدار داد

کانادا در خصوص پایبندی به تحریم های روسیه هشدار داد

وزیر امور خارجه کانادا می گوید اوتاوا مشتاق همکاری سازنده با دولت جدید واشنگتن است اما انتظار دارد که همه کشورها به حفظ تحریم های روسیه پایبند باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «استفان دیون» وزیر امور خارجه کانادا در حالی که تنها سه روز از پیروزی «دونالد ترامپ» جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گذرد؛ همه متحدین دولت اوتاوا را به رعایت تحریم های ضد روسی فرا خواند.

گفتنی است که ترامپ در طول برگزاری ستاد انتخاباتی خود، به دفعات از قدرت رهبری «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه تمجید کرد- اقدامی که به مزاج رهبران غرب خوش نیامد.

غرب به بهانه الحاق شبه جزیره «کریمه» به خاک روسیه و حمایت مسکو از روس گرایان شرق اوکراین، روسیه را تحریم کرد و حال دیون می گوید که غربی ها باید به مواضع خود پایبند باشند.

از سویی، مقامات رسمی روسیه از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا استقبال کرده و از آمادگی مسکو برای بهبود رابطه با واشنگتن سخن می گویند.

البته دیون در اظهارات خود گفت: ما مشتاق رابطه ای سازنده با آمریکا و همچنین نقشی هستیم که این کشور باید در جهان ایفا کند.

با این حال، وی از پاسخ به این پرسش که آیا انتخاب ترامپ موجب افزایش سیل مهاجرت به کانادا خواهد شد، طفره رفت.

گفتنی است که در روز برگزاری انتخابات آمریکا (هشت نوامبر)، استفاده از وب سایت مهاجرت کانادا با وقفه مواجه شد. اگرچه هیچ دلیل مستقیمی مبنی بر ارتباط این دو واقعه وجود ندارد؛ برخی کندی در بالا آمدن سایت مهاجرت کانادا را نشانه افزایش تقاضا برای مهاجرت به این کشور به عنوان اولین واکنش به انتخاب ترامپ عنوان می کنند.

کد خبر 3821809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha