۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶

«تلگراف» گزارش داد؛

دعوت انگلستان از کشورهای «ناتو» به افزایش بودجه نظامی

دعوت انگلستان از کشورهای «ناتو» به افزایش بودجه نظامی

وزیر دفاع انگلستان روز دوشنبه عازم بروکسل- مقر اتحادیه اروپا- خواهد بود تا از اعضای ناتو بخواهد متعاقب تغییر دولت واشنگتن، بودجه نظامی خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «دیلی تلگراف» انگلستان می گوید که «مایکل فالون» وزیر دفاع این کشور قرار است در سفری که روز دوشنبه به بروکسل خواهد داشت، اعضای اروپایی ناتو را به افزایش بودجه نظامی خود مطابق با نیاز پیمان آتلانتیک شمالی، دعوت کند.

 گفته می شود حال که «دونالد ترامپ» جمهوریخواه پیروز رقابت ریاست جمهوری آمریکا شده است، انگلستان بیش از پیش خود را ملزم به تشویق کشورهای ناتو برای افزایش بودجه نظامی می بیند.

انگلستان نگران است که مبادا آمریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ بخواهد از حمایت ناتو در موارد بحرانی دست بردارد چرا که رئیس جمهور منتخب پیشتر کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی را به پرداخت سهم خود، ملزم کرده بود.

ناتو از کشورهای عضو می خواهد که حدود دو درصد از تولید ناخالص ملی خود را به بودجه نظامی اختصاص دهند حال آنکه تا ماه جولای سال میلادی جاری (۲۰۱۶)، تنها چهار کشور انگلستان، استونی، یونان و لهستان به تعهدات خود در این زمینه عمل کردند.

کد خبر 3821996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha