۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۹:۵۷

پس از بحث مخالفان و موافقان؛

مجلس طرح «شفافیت دریافتی مدیران» را رد کرد

مجلس طرح «شفافیت دریافتی مدیران» را رد کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح «شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد» مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد در دستور کار قرار گرفت و پس از سخنان مخالفان و موافقان و نماینده دولت، کلیات این طرح به تصویب نرسید؛ به این ترتیب این طرح به طور کلی از دستور خارج شد و ارائه مجدد آن مستلزم تهیه طرح جدید و بررسی در کمیسیون تخصصی مجلس است.

این طرح که با امضای جمعی از نمایندگان و با دستور رئیس مجلس به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شده بود، در ۱۰ ماده به تعیین حداکثر دریافتی مدیران کشور و ساز و کار استرداد دریافتی‌های مازاد می‌پردازد.

نمایندگان با ۱۰۷ رأی موافق، ۹۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در صحن با کلیات این لایحه مخالفت کردند.

پیش از رأی‌گیری برای کلیات این طرح، با نظر رئیس مجلس قرار شده بود که در صورت تصویب کلیات، جزئیات آن به صورت دو شوری به کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی بازگردانده شود تا اشکالات مد نظر نمایندگان مخالف برطرف شود؛ در جلسه امروز جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز به نمایندگی از دولت به عنوان مخالف این طرح صحبت کرد.

کد خبر 3822821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سيد IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
      1 0
      مقصر خودمانيم كه چنين نمايندگان را به مجلس مي فرستيم .
    • behradrezaee IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
      1 0
      جالبه! میرن FATF قرارداد میبندن که اجنبی بتونه حقوق ها و حساب های مردم ایران رو چک کنه، اونوقت اینا حاضر نیستن حقوق هاشون رو برای مردم شفاف کنن. انگار اجنبی محرم تر از مردمه
    • حمید محمودی IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
      1 0
      سلام . هر نوع عدم شفافیت در زندگی و درآمد مسئولان موجب تنزل سرمایه اعتماد اجتماعی خواهد گردید. می بایست به آینده نگاه واقع بینانه تری داشت . این رویه در تمام کشورهای توسعه یافته وجود دارد . در جامعه ما بر اساس آموزه های دینی ، بسیار ضروری تر خواهد بود . مزایای این شفافیت ها بسیار بیشتر از عوارض منفی آنها خواهد بود . کافی است کمی بلند نظرانه و البته با جهت گیری رضای خداوند به موضوعات و تصمیم گیری ها نگاه کنیم . مثلا بسیار بجا و موثر خواهد بود اگر مجلس محترم قانونی را نیز تصویب نماید مبنی بر قطعی شدن مزار برای متقاضیان مسئولیت . و الزام بر خوابیدن یک شب در هر ماه و با پوشش سفید در آن . در حالیکه ناظرینی بر صحت انجام آن همراه با دوربین های متعدد به ضبط و پخش مستقیم آن می پردازند . در اینصورت مشاهده خواهد گردید که به سرعت بسیاری از مشکلات ناشی از تخلفات مدیران مرتفع و کاهش خواهد یافت .متشکرم