۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۳۰

رهبر حزب «یوکیپ» انگلستان با «ترامپ» دیدار کرد

رهبر حزب «یوکیپ» انگلستان با «ترامپ» دیدار کرد

رهبر حزب یوکیپ که تلاش زیادی برای جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا داشت، اولین سیاستمدار انگلیسی است که با رئیس جمهور منتخب آمریکا دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «نایجل فارج» رهبر حزب «استقلال پادشاهی متحد» یا همان یوکیپ و از طرفداران سرسخت «برگزیت»، اولین سیاستمدار انگلیسی بود که با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آینده آمریکا دیدار کرد.

این دیدار به گفته «کلی آن کانوی» سخنگوی ترامپ، بسیار سازنده بوده و فارج نیز با شور و هیجان از آن صحبت می کند.

فارج که از پیروزی ترامپ در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بسیار خوشحال است، دیدار با وی را در راستای ارتقاء روابط تجاری بریتانیا ضروری توصیف کرد.

گفتنی است که ترامپ هم در طول برگزاری ستاد انتخاباتی خود، برگزیت را نتیجه انتخاب مردمی معرفی کرد که از سیاست های کهنه و قدیمی به ستوه آمده اند.

فارج می گوید دولت لندن می تواند برای تسهیل رابطه با ترامپ روی وی حساب باز کند حال آنکه دفتر «ترزا می» نخست وزیری انگلستان واگذاری هر گونه نقش به وی برای میانجیگری در این زمینه را رد کرده است.

این در حالی است که به گفته فارج، تیم نخست وزیری انگلستان در دوره تبلیغات انتخاباتی ترامپ، رفتار مودبانه ای با وی نداشته است.

 ترزا می که در تماس تلفنی با ترامپ، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت، تا سال میلادی آینده قصد ملاقات با رئیس جمهوری جدید آمریکا را ندارد و ظاهرا دیدار فارج با وی را نیز بلامانع توصیف کرده است.

با این حال، به عقیده کارشناسان، پیشدستی فارج در دیدار با ترامپ با هدف تحقیر  نخست وزیر انگلستان صورت گرفته و در مجموع با منافع حزب حاکم محافظه کار (توری) مغایر است.

کد خبر 3822972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha