۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۰۰

در مراسم رونمایی از کتاب‌های تازه نیروی زمینی ارتش عنوان شد؛

کتاب بهترین تریبون برای ارائه خاطرات دفاع مقدس است

کتاب بهترین تریبون برای ارائه خاطرات دفاع مقدس است

فرمانده نیروی زمینی ارتش از توجه ویژه این نیرو به مساله کتاب و تدوین و انتشارات خاطرات نیروی زمینی از هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم  رونمایی از دوازده عنوان از تازه‌ترین کتاب‌های منتشر شده از سوی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه ۲۴ آبان با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش و نیز رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در این مراسم محمد صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سخنانی به اشاره به آمار انتشار کتاب در کشور عنوان کرد: در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سالانه ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ عنوان کتاب منتشر می‌شد اما امروز این رقم به بیش از ۷۰ هزار عنوان رسیده است. بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی کشور نیز به کتاب اختصاص دارد و پربازدیدترین نمایشگاه کشور نیز همان است. ما امسال و بر اساس آماری که به دست آوردیم در برخی روزها تا ۷۰۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب بازدید کننده داشتیم در حالی که این رقم برای نمایشگاهی مانند مسکو در حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح بزرگترین فروشگاه دائمی مسقف کتاب در جهان طی ایام دهه فجر در تهران گفت: این فروشگاه در مجموعه تپه‌های عباس‌آباد و با زیربنای ۶۵ هزار متر مربع در دست ساخت است و تمامی امکانات رفاهی برای بهره‌مندی از کتاب و معرفی آن برایش مهیا شده است.

صلاحی در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به رزمندگان و حاضران در سالن که از فرماندهان و سربازان نیروی زمینی ارتش به شمار می‌رفتند عنوان کرد: نباید از بیان خاطرات خود بترسید، باید آنها را بیان و در کتاب ثبت کنید. ما پیش از دفاع مقدس اگر دوست داشتیم کتابی در موضوع جنگ بخوانیم، اثری تالیفی نداشتیم اما امروز اگر جدای از تولیدات بخواهیم هزاران رمان درباره جنگ بنویسیم، ممکن است.

وی افزود: رمز موفقیت ما در جنگ تحمیلی وحدت کلمه بود. کاش برخی دیگر هم این را می‌آموختند و به کار می‌بردند.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری تهران افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شعر و ادبیات خدمت بسیاری کرده‌اند و حالا زمان آن رسیده تا ادبیات و نیز سایر هنرها به آن خدمت کنند.

امیر احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم در سخنانی عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی بدون شک یک پیروزی ژئوپولتیک بوده و آمریکا را در منطقه گیج و مات کرد. قبل از انقلاب جهان هسته محور بود و کشور ما در آن از اقمار مهم آمریکا به شمار می‌رفت؛ کشوری که مسیر انرژی در دنیا را کنترل می‌کرد، محل رصد حرکت‌های شوروی بود، بازار محصولات آمریکا به شمار می‌رفت و سپر ناتو در مقابل پیمان ورشو به حساب می‌آمد. انقلاب ما اما با خود فرهنگ و ادبیاتی را به همراه آورد که آمریکا را نگران کرد و این ادبیات در مرزهای ما نیز باقی نماند و به همین خاطر تلاش‌های بسیاری در این سال‌ها شده است تا در کشور ما براندازی صورت بپذیرد.

پوردستان ادامه داد: شیوه آمریکا پس از انقلاب برای براندازی استفاده از عملیات ترکیبی و یا همان جنگ هیبریدی بود. بر همین اساس آنها تلاش کردند تا ما را تحریم کنند، منزوی بسازند و موجی از ناامنی را برای ما پدید بیاورند. در نهایت نیز جنگ را بر ما تحمیل کردند. در مقابل مردم ایران با هدایت امام خود ایستاند و در برابر همه آنها قد علم کردند. در این میدان نیروی زمینی ارتش گمنام و بی‌ریا  و بی‌صدا به رسالت و ماموریت خود عمل کرد و نخستین نیروی سازماندهی شده بود که در کشور به مقابله با نیروهای ضد انقلاب پرداخت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره به ۲۰۰۰ شهید این نیرو که در فاصله پیروزی انقلاب تا آغاز دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شد گفت: سربازان ما قطعه قطعه شدند و اسیر تا بتوانند جلوی شوک اولیه جنگ را بگیرند. ما در طول دفاع مقدس بیش از دو و نیم میلیون سرباز را که معادل ۲۵۰ لشکر می‌شود آموزش داده و به میدان فرستادیم، در تمامی عملیات‌های آفندی نقش موثری داشته‌ایم و حالا وقت آن رسیده که این کارنامه به نسل بعدی منتقل شده؛ کارنامه‌ای که امام راحل بر آن مهر قبولی زده‌اند. ما کتاب و تالیف خاطرات را یکی از بهترین تریبون‌ها برای اینکار دانسته و به آن عنایت ویژه خواهیم داشت.

در پایان این مراسم از ۱۲ عنوان کتاب منتشر شده توسط انتشارات سوره سبز با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

کد خبر 3824164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha