۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود:

شورای شهر شاهرودبرای کتابخانه عمومی ولیعصر(عج)زمین رایگان می دهد

شورای شهر شاهرودبرای کتابخانه عمومی ولیعصر(عج)زمین رایگان می دهد

شاهرود- رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود، گفت: این شورا آماده است تا برای احداث کتابخانه عمومی در شهرک ولی عصر(عج) شاهرود زمین رایگان به نهاد کتابخانه ها ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمضانعلی باقری پیش از ظهر دوشنبه در آئین نواختن زنگ نمادین کتابخوانی به میزبانی کتابخانه عمومی شهرک البرز شاهرود با حضور مسئولان و اعضای شورای شهر، با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی در زمره رسالت های تمام نهاد های مدیریتی شهری است، ابراز داشت: اهدای زمین برای ساخت کتابخانه می تواند یکی از راه های نقش آفرینی مدیریت شهری در امر ترویج مطالعه باشد.

وی افزود: شهرک ولی عصر(عج) شاهرود با داشتن جمعیت نسبتا بالا و همچنین همجواری با چند شهرک مهم و تجمع جمعیتی، ظرفیت ویژه ای برای احداث کتابخانه است که خوشبختانه شورای اسلامی شهر شاهرود در زمینه اهدای زمین این کتابخانه عمومی مشکلی ندارد.

مسئولان پیگیر اعتبارات ساخت کتابخانه باشند

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود، گفت: اعضای سازمان های مدیریت شهری از جمله شهرداری و شورای شهر آمادگی دارند تا در زمینه مشارکت های مدنی از قبیل ساخت و تجهیز کتابخانه با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ عمومی شهروندان، پیشگام باشد.

باقری بیان داشت: شهرک های اقماری شاهرود امروز جمعیت خوبی را در خود جای داده اند که وجود زیر ساخت هایی مانند مسجد، کتابخانه، زمین بازی، ورزش و ... می تواند در بهبود سطح کیفیت زندگی ساکنان این مناطق موثر باشد.

وی افزود: امیدواریم نهاد های اجرایی در احصاء اعتبارات ویژه ساخت کتابخانه در شهرک ولیعصر(عج) شاهرود اهتمام ویژه ای داشته باشند تا به زودی شاهد بهره برداری از این زیرساخت فرهنگی باشیم.

شاهرود۲۰باب کتابخانه دارد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود با بیان اینکه این شهرستان ۲۰باب کتابخانه دارد، گفت: از ابتدای سال ۹۳ تا کنون کمک های خیران و مردم خوشبختانه توانسته است دو باب کتابخانه عمومی روستایی در مغان و زمان آباد را به مردم این مناطق هدیه دهد که این امر جای تقدیر دارد.

ابراهیم موسوی درباره اهمین نقش مشارکت های مردمی در ساخت کتابخانه های عمومی، تاکید کرد: از سال ۸۶ تاکنون هیچ کتابخانه عمومی در این شاهرود با اعتبارات دولتی ساخته نشده که این امر از یکسو جای تاسف  و از سوی دیگر مشارکت و اشتیاق مردمی برای ساخت کتابخانه ها جای خوشحالی دارد.

وی افزود: خوشبختانه خیران در شاهرود نگذاشته اند تا مشکلات اعتبارات، مردم این شهرستان را از داشتن کتابخانه محروم کند.

در این مراسم زنگ کتاب وکتابخوانی با هدف تقدیر از کتابداران، مسئولان کتابخانه های شهرستان شاهرود و همچنین ترویج فرهنگ کتابخوانی در کتابخانه عمومی شهرک البرز نواخته شد.

کد خبر 3824216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha