۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۴۱

همایون امیری:

زائران بیمار حتما به پایگاه مراقبت‌های بهداشتی مرزی مراجعه کنند

زائران بیمار حتما به پایگاه مراقبت‌های بهداشتی مرزی مراجعه کنند

اهواز ـ مدیرگروه پیشگیری ومبارزه با بیماری های واگیرمرکز بهداشت خوزستان گفت: زائران درصورت داشتن علائمی مانند تب، سرفه و اسهال حتما به پایگاه مراقبتهای بهداشتی مرزی چذابه وشلمچه مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، همایون امیری اظهار کرد: زائران اربعین حسینی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی و واگیردار باید قبل از صرف غذا به صورت منظم دست های خود را با صابون مایع شسته و توجه داشته باشند که مواد غذایی پخته شده ای را مصرف کنند که کاملا داغ باشد و چنانچه غذا سرد شد حتما آن را داغ کنند تا میکروب که بر اثر سرد شدن غذا رشد کرده از بین برود.

وی به زائران اربعین حسینی یادآور شد: شست وشوی مرتب بعد از دستشویی و قبل از صرف غذا نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها دارد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: خودداری از دست دادن، روبوسی و در آغوش گرفتن افراد که دارای علائم بیماری تنفسی باشند، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه و شستن و پوست کندن میوه ها از دیگر راه های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری ها است.

امیری اضافه کرد: زائران اربعین حسینی پس از بازگشت به کشور، در صورت داشتن علائمی مانند تب، سرفه و اسهال حتما به پایگاه مراقبت های بهداشتی مستقر در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه مراجعه کنند.

این مقام مسئول بر عدم استفاده از مواد غذایی به ویژه گوشت خام، عدم تماس با حیوانات و پرندگان زنده در طول سفر، استفاده از وسایل شخصی تاکید کرد.

وی در پایان، از عموم زائران اربعین حسینی خواست حداقل یک ملافه تمیز یا کیسه خواب در طول سفر همراه داشته باشند و باقیمانده غذا و زباله های خود را در سطل مخصوص زباله ریخته و از ریختن زباله در جوی و نهرها خودداری کنند.   

کد خبر 3827525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha