۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۴

همزمان با اربعین حسینی(ع)؛

یادواره ۱۸ شهید روستای «ملاط» لنگرود برگزار شد

یادواره ۱۸ شهید روستای «ملاط» لنگرود برگزار شد

لنگرود- یادواره ۱۸ شهید روستای «ملاط» و شهید مدافع حرم «حسین بواس» در شهرستان لنگرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یادواره ۱۸ شهید روستای «ملاط» شهرستان لنگرود و گرامیداشت شهید مدافع حرم «حسین بواس» ظهر یکشنبه در آستان ۱۲ امامزادگان روستای «ملاط» برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه اوشان فشم تهران که سابق بر این امام جمعه شهر کومله لنگرود را برعهده داشت، با اشاره به اینکه افراد مأنوس با دنیا رستگار نمی شوند، اظهار کرد: اربعین حسینی سبب نزدیکی دل های مردم ملت های مختلف شده است و امروز همگان شاهد اخوت، برادری و مهربانی در اربعین بین مردم و زائران و خادمان حسینی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد سلیمانی با بیان اینکه امروز تجمع عظیم اربعین سبب ایجاد ترس و وحشت در میان دشمنان شده است، افزود: استکبار با حمله به مردم مظلوم کشورهای مسلمان اعم از کشورهای منطقه و آفریقایی در تلاش است تا اذهان عمومی جهان را از تجمع بزرگ اربعین حسینی منحرف کند.

وی اربعین را حاصل نهضت تحول حسینی (ع) دانست و تصریح کرد: اربعین به مانند درختی است که میوه آن ظهور امام زمان (عج) است.

امام جمعه اوشان فشم تهران با اشاره به اهمیت رجزخوانی و شعار در روز عاشورا، اظهار کرد: رجز و شعار جزء یک هدف و قیام است که نمونه بارز آن در قیام عاشورا توسط امام حسین(ع) و دیگر یاران ایشان در کربلا و همچنین در عملیات های دفاع مقدس به تأسی از قیام کربلا مشهود بود.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه متاسفانه از رجزها و رشادت ها در کربلا و عملیات های دفاع مقدس غافل شده ایم، تصریح کرد:با تبیین این پیام ها با فلسفه وجودی شهادت بیشتر آشنا می شویم.

به گفته این مسئول نداشتن یک شعار و رجز خاص در هر ملتی سبب می شود که آن ملت مورد حمایت استکبار قرار بگیرد که امروز نمونه بارز این کشورها در دنیا قابل مشاهده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امام حسین (ع) مذاکره با دشمن و دیپلماسی را در زیر سایه عزت انجام  داده اند، تأکیدکرد: کسی که با مرام امام حسین (ع) همراه شود باید ذلت را زیر پای گذارد.

حجت الاسلام سلیمانی به تصور برخی در خصوص برقراری ارتباط با آمریکا اشاره کرد و گفت: مردم آمریکا از نظام خود خسته شده اند ولی یک عده بی عقل در تب و تاب ارتباط با آمریکا هستد.

وی با اشاره به شعار دموکراسی توسط آمریکا، افزود: رأی الکترال با شعار دموکراسی آمریکا سازگار نیست و این درحالی است این کشور مدعی شعارهای حقوق بشر و رعایت دموکراسی در دیگر کشورها است.

کد خبر 3829398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha