۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷

گرندپری شطرنج بانوان جهان؛

سارا سادات خادم الشریعه: رقابت های دور دوم و سوم خیلی پیچیده بود

سارا سادات خادم الشریعه: رقابت های دور دوم و سوم خیلی پیچیده بود

تنها نماینده ایران در مرحله آخر مسابقات شطرنج گرندپری بانوان جهان گفت که دیدارش در دور نخست این رقابت ها خیلی ساده بود اما در دور دوم و سوم رقابت پیچیده ای داشتم.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله آخر مسابقات شطرنج گرندپری بانوان جهان امروز سه شنبه با برگزاری رقابت های دور چهارم در خانه شطرنج خانتی مانسیسک روسیه پیگیری می شود و سارا سادات خادم الشریعه تنها نماینده ایران طبق برنامه به مصاف حریف خود می رود. 

این شطرنجباز کشورمان در جریان این رقابت ها و در دور نخست مقابل دروناولی هاریکا از هند که قهرمان مرحله پیشین این رقابت ها شده بود به یک تساوی ارزشمند دست یافت سپس در دور دوم مسابقات الکساندرا کاستنیوک روس که قهرمانی سال ۲۰۰۸ را در اختیار دارد، متوقف کرد. 

والنتینا گونینا از روسیه حریف سوم سارا سادات خادم الشریعه در گرند پری بانوان جهان بود. وی در این دیدارکه روز گذشته برگزار شد موفق شد این شطرنجباز را با شکست مواجه کند و اینگونه صاحب اولین برد در این مرحله از مسابقات گرند پری بانوان شد.

سارا سادات خادم الشریعه در ارزیابی خود از سه دور رقابت در مرحله آخر گرندپری بانوان جهان اظهارداشت: رقابت دور اول مقابل شطرنجباز هندی خیلی ساده پیش رفت اما دیدارهای دور دوم و سوم به مراتب پیچیده تر بود.

وی با بیان اینکه در دور دوم ابتدا برتری از آن حریفش بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرایط به همین منوال باقی نماند؛ جریان بازی طوری تغییر کرد که شرایط به نفع من شد و من توانستم حرکت هایم را بهتر انجام دهم. فکر می کردم در این دیدار بتوانم پیروز شوم و از اینکه به این نتیجه نرسیدم ناراحت شدم. 

خادم الشریعه در مورد جریان رقابتش در دور سوم مسابقات نیز گفت: حریفی روسی ام ۵۰ دقیقه از زمانش را صرف یک حرکت کرد؛ این به نفع من شد و باعث شد در طول رقابت از نظر زمانی پیش باشم؛ البته اشتباهاتی را مرتکب شدم که باعث شد از برتری مطلقم تا حدی کم شود اما چون در مجموع بهتر از حریف بود در نهایت توانستم برنده بازی شوم.

ملی پوش شطرنج ایران که در مرحله دوم گرندپری بانوان جهان در تهران نایب قهرمان شد ابراز امیدواری کرد که ادامه دیدارهایش در مرحله آخر این رقابت ها را هم با موفقیت به پایان برساند. وی همچنین از مردم خواست برایش دعا کنند. 

کد خبر 3830785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha