۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۵۹

صالحی امیری:

سلیم موذن زاده اردبیلی متعلق به جهان اسلام بود

سلیم موذن زاده اردبیلی متعلق به جهان اسلام بود

اردبیل- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استاد سلیم موذن زاده اردبیلی روح متجلی مداحی ناب ایرانی است، تاکید کرد که موذن زاده متعلق به جهان اسلام بود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صالحی امیری عصر پنجشنبه در حاشیه مراسم سومین روز ارتحال مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی چهره ماندگار مداحی کشور در جمع خبرنگاران افزود: مرحوم سلیم موذن زاده نمادی از نسل مداحانی بود که خلوص و روح حسینی در آنها تجلی یافت.

وی تصریح کرد: باید با معرفی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره استاد موذن زاده اردبیلی نمادی از مداحی سنتی اصیل را در ایران معرفی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استاد با بیان اینکه راه حسین و راه زینب یک جریان جاری است، ادامه داد: کسانی که در این راه و جریان هستند جاودان و ماندگار خواهند بود.

وی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل و شورای فرهنگ عمومی این استان خواست تا نمادی فاخر برای استاد سلیم موذن زاده اردبیلی ایجاد شود.

صالحی امیری متذکر شد: باید برنامه ای ترتیب داده شود تا در یادبود مرحوم موذن زاده اردبیلی، ذاکرین اهل بیت در سراسر کشور بتوانند یک روز را به عنوان روز تکریم از مداحان داشته باشند.

وی در عین حال خواستار نامگذاری و شکل گیری جایزه ویژه بنام سلیم موذن زاده اردبیلی در تکریم مداحان شد و عنوان کرد: باید نام این خانواده حسینی و زینبی در کشور بدرخشد و در کنار سیدالشهدا (ع) به آرامش و قرین رحمت برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت این چهره ماندگار جاودان مداحی را از طرف دولت جمهوری اسلامی به مردم حسینی و متدین اردبیل، تمام مردم آذربایجان و نیز به همه ملت ایران تسلیت گفت.

کد خبر 3833147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha