نامه شدیداللحن دیده بان حقوق بشر خطاب به «اوباما»؛

واشنگتن باید درباره مشارکت در کشتار مردم یمن توضیح دهد

واشنگتن باید درباره مشارکت در کشتار مردم یمن توضیح دهد

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که آمریکا در خصوص مشارکت خود در تجاوز به یمن توضیحاتی ارائه دهد و علاوه بر محاکمه مقامات خود به دلیل جنایات جنگی، خسارت خانواده قربانیان یمنی را نیز پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سازمان دیده بان حقوق بشر با ارسال نامه ای به رئیس جمهور آمریکا از مشارکت واشنگتن در کشتار مردم یمن شدیدا انتقاد کرد.

در نامه سازمان دیده بان حقوق بشر خطاب به «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا تاکید شده است: ۴ هزار و ۱۲۵ نفر در یمن جان خود را از دست داده و ۷ هزار و ۲۰۷ نفر دیگر نیز زخمی شده اند. همچنین از ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون، در ۱۶ حمله از تسلیحات خوشه ای و ممنوعه استفاده شده است.

دیده بان حقوق بشر تصریح می کند: آمریکا علاوه بر سلاح، موشک نیز به سعودی ها فروخته است که آخرین مورد آن نیز محموله تانک ها، توپخانه و تجهیزات نظامی به ارزش یک میلیارد و ۱۵ میلیون دلار بود. طبق اسناد این سازمان در ۲ حمله خونین به شهروندان یمن یعنی حمله به سالن بزرگی در صنعا و همچنین کشتار در بازار «مستباء» که منجر به جان باختن و زخمی شدن صدها نفر شد، از سلاح های آمریکایی استفاده شده است. در همین راستا «تید لیو» عضو کنگره آمریکا نیز از دست داشتن مقامات آمریکایی در کمک کردن و تحریک به ارتکاب جنایات علیه مردم یمن پرده برداشت.

این سازمان در پایان بیان می دارد: در صورتی که واشنگتن در حمایت نکردن از سعودی ها جدیت دارد، در خصوص مشارکت آمریکایی ها در تجاوز به یمن توضیحاتی ارائه دهد و علاوه بر محاکمه مقامات خود به دلیل جنایات جنگی، خسارت خانواده قربانیان یمنی را نیز پرداخت کند.

گفتنی است، رژیم سعودی بیش از ۲۰ ماه است که با حمایت آمریکا اقدام به کشتار مردم بی گناه و مظلوم یمن کرده است ولی به دلیل مقاومت مردم و گروه های سیاسی یمن تاکنون موفق نشده است مردم مقاوم یمن را به زانو درآورد.

کد خبر 3837741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha