۱۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۰

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان:

سفره ایرانی احیاءکننده ارزش‌های فرهنگی کشور است

سفره ایرانی احیاءکننده ارزش‌های فرهنگی کشور است

اصفهان -معاون گردشگری میراث فرهنگی اصفهان گفت:جشنواره سفره ایرانی فرهنگ ایرانی به دنبال فرهنگ و ارزش‌هایی هاست که با احیای سنت دور هم جمع شدن‌های فامیلی در کنار یک سفره زنده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن یارمحمدیان ظهر  پنج شنبه در افتتاحیه جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در هتل آسمان اصفهان اظهار داشت: با توجه به شرایط پسابرجام، قبال عمومی مردم دنیا و حمایت دولت‌های مهم از کشورهای جهان، استقبال مردم دنیا از سفر به ایران نسبت به گذشته تغییر کرده است.

وی افزود: در شرایطی که در گذشته در سایت‌های وزارت خارجه برخی کشورها سفر به ایران با رنگ قرمز به معنای خطرناک درج شده بود، اکنون نام ایران جزو ۱۰ مقصد برتر گردشگری در سایت وزارت خارجه انگلستان و ۱۶ کشور برتر گردشگری در نشریه نشنال جئوگرافیک ذکر شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفها  با تاکید بر اینکه با توجه به این استقبال امروز کشور ایران باید مقصد گردشگران تاریخی و فرهنگی باشد، بیان داشت: ما در جشنواره سفره ایرانی فرهنگ ایرانی بیش از غذا به دنبال فرهنگ و ارزش‌هایی هستیم که در پسِ دور هم جمع شدن‌های فامیلی نهفته است.

وی افزود: سفره ایرانی جایی است که خانواده‌ها از نسل‌های مختلف در کنار آن جمع می‌شوند و انتقال فرهنگ و مواریث فرهنگی از نسلی به نسل دیگر را در کنار همین سفره‌ها شاهد بودیم.

یارمحمدیان با اشاره به آداب خاص غذاخوردن در فرهگ ایرانی مانند آغاز با نام خدا وشکرگزاری در پایان ابراز داشت: مسایل فرهنگی و معنوی سفره ایرانی، ارزش‌های انتقالی، احترام متقابل، شنیدن نظرات کوچکتر و احترام به سخنان بزرگتر از  ارزش‌های اصیل فرهنگ ایرانی است که با زنده سازی فرهنگ سفره ایرانی باید احیاء شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی به دلیل استقبال عمومی جهانی پسابرجام از سفر به ایران به دنبال جذب گردشگران است، تصریح کرد: بر این اساس تصمیم بر آن است که جشنواره سفر ایرانی در هشت منطقه گردشگری برگزار شود که اصفهان ششمین منطقه و پنجمین میزبان این جشنواره است.

گفتنی است جشنواره منطقه‌ای «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» تا ۱۳ آذر ماه در مجموعه تاریخی کاخ چهلستون اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 3838066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha