۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵

با ارسال نامه اعتراض آمیز تیم ترامپ روی داد؛

ممانعت از بازشماری آراء/دعوت «کلینتون» برای حمایت از شمارش مجدد

ممانعت از بازشماری آراء/دعوت «کلینتون» برای حمایت از شمارش مجدد

در حالی که تیم «ترامپ» با ارسال نامه ای موجب توقف بازشماری آراء در ایالت «میشیگان» شده است، هیلاری کلینتون از هوادارانش خواست تا از شمارش مجدد آراء انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه هیل، بازشماری آراء در ایالت میشیگان، به دنبال اعتراض تیم دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا متوقف شده است.

در حالی که «جیل استین» (Jill Stein) نامزد مغلوب حزب سبزهای آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور رسماً درخواست بازشماری آرای ایالت میشیگان را پس از ایالت های «ویسکانسین» و «پنسیلوانیا» ارائه کرده بود، رسانه‌ ها اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب مانع این امر شده است.

در نامه اعتراض آمیز تیم ترامپ برای توقف بازشماری آراء آمده است: درصورتی که قوانین ایالت میشیگان به واقع استین را ملزم به بازشماری آراء بداند، بسیاری از این هزینه ها قابل قبول تلقی می شود؛ اما این طور نیست.

در ادامه این نامه اعتراض آمیز آمده است: همچنین نیازی به بازنویسی قانون انتخابات در این ایالت وجود ندارد تا درخواست های دسیسه آمیز یک بازنده محرز را مورد بررسی قرار دهد.

وزیر خارجه ایالت میشیگان در بیانیه ای در این باره اعلام کرد که درخواست بازشماری آراء برای نامزدی که چنین رأی پایینی را در انتخابات کسب کرده است، «غیر معمول» به نظر می رسد.

کمیته بازشماری آراء در این ایالت نیز درپیِ دریافت این نامه، آغاز بازشماری را تا اتخاذ تصمیمات جدید به تعویق انداخته است.

لازم به ذکر است، تیم انتخاباتی هیلاری کلینتون رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر نیز در پی اعلام خبر درخواست بازشماری توسط جیل استین نامزد مغلوب حزب سبزها، از هواداران خود دعوت کرد تا نه تنها خواستار بازشماری آراء در ایالت میشیگان شوند، بلکه داوطلبان نیز برای نظارت بر این مسأله آمادگی خود را اعلام کنند.

کد خبر 3838286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha