۳۱ شهریور ۱۳۸۵، ۱۴:۵۸

/ گزارش مهر از آخرين شب كنسرت گروه كابوكي / شهرام ناظري :

مي ايستم چون حماسي مي خوانم

مي ايستم چون حماسي مي خوانم

آخرين شب كنسرت شهرام ناظري با كيفيتي خوب و اجرايي قوي ، شب گذشته در زمين تنيس ورزشگاه انقلاب برگزار شد .

به گزارش خبرنگارموسيقي مهر ، شهرام ناظري در آخرين شب كنسرتش كه شب گذشته وبا يك ساعت تاخيردر ورزشگاه انقلاب برگزارشد ابتدا به برخي انتقادات مطرح شده پاسخ ودر مورد ايستاده آواز خواندنش گفت : من در" آواز" لحني حماسي دارم و به همين سبب هم مي ايستم و مي خوانم ضمن اينكه نشسته آواز خواندن در موسيقي سنتي ايران بسيار زيبا است .

ناظري در ادامه افزود : من به سهم خويش سعي كرده ام همواره حرفي نو بزنم و در كنسرت هايم از" تكرار" پرهيز و آثار و قطعات نويي به مخاطبان تقديم كنم؛ به علاوه من در طول سال ها فعاليت هنري ام سعي داشته ام راهي نو را انتخاب كنم ودر مسيرهاي ناشناخته گام بگذارم اما اين نگرش من هميشه در آغاز با مخالفت و انتقاد روبه رو شده ولي در ادامه و پس از گذشت زمان ديده ايم كه ديگران هم به دنبال من آمده اند.

اين خواننده پيشكسوت كه با اين نگرش اش هميشه براي مخاطبانش احترام ويژه اي قائل بوده است حضورش را علي رغم همه سختي ها و مصائب برگزاري كنسرت ، گرفتن عشق و انگيزه از مردم توصيف و آخرين شب كنسرت اش را با قطعه آوازي در مقام دشتي آغاز كرد.

ناظري در اين كنسرت با اجرايي روان و دقيق رضايت و توجه مردم را به كار گروهي و آواز خود جلب كرد.او در قسمت ديگري از كنسرت كه پيش از اجراي تصنيف زمستان بود به سابقه ساخت تصنيف اشاره كرد و گفت حدو 24سال پيش بنا به خواست "اخوان ثالث" بر روي شعر بزرگ زمستان كاركردم و آن را براي تنظيم به محمدرضا درويشي سپردم و حاصل كار هم توسط اركستر سمفونيك ضبط شد ولي در نهايت رضايت ما را جلب نكرد ولي به علت پيش نيامدن فرصت اصلاح با همان شكل منتشر شد. و اينك پس از سال ها اين قطعه را با اركستر سنتي تقديم شما مي كنيم.

ناظري همچنين مثل اجراهاي قبلي در خصوص معرفي تنبور و ديوان كه از سازهاي مهجور كردي است سخناني گفت و بخش كردي رابه همراه گروه كابوكي(ماد) اجرا كرد.پس از اين قسمت بنا به درخواست مردم تصانيف اندك اندك و آتشي در نيستان نيز اجرا شد.

در آخرين شب اجرا علاوه بر بهتر شدن كيفيت اجرا و آرامش و تسلط خوب ناظري ، ديگر اقدامات اجرايي نظير چاپ بروشور، تنظيم ويدئو پروجكشن ونورپردازي مناسب به خوبي انجام شده بود.

کد خبر 383860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha