سرگئی لاوروف:

آمادگی مسکو برای مذاکره با واشنگتن در خصوص خروج عناصر مسلح از حلب

آمادگی مسکو برای مذاکره با واشنگتن در خصوص خروج عناصر مسلح از حلب

وزیر خارجه روسیه از آمادگی مسکو برای مذاکره با واشنگتن در خصوص حل بحران شهر حلب در سوریه و خروج عناصر مسلح از شرق این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزیر خارجه روسیه در سخنانی به تشریح آخرین وضعیت و دستاوردهای عرصه سیاسی و نظامی در سوریه پرداخت.

در همین راستا، «سرگئل لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد: مسکو آماده است تا با اعزام دیپلمات ها و کارشناسان نظامی خود به ژنو با طرف آمریکایی در خصوص حل وضعیت حلب و خروج تمامی عناصر مسلح از شرق حلب با واشنگتن مذاکره کند. مذاکرات ژنو باید بر روی مشخص کردن دوره های زمانی دقیق به منظور خروج عناصر مسلح از حلب متمرکز شود.

وی در ادامه سخنان خود در همین زمینه تصریح کرد: جان کری وزیر خارجه آمریکا روز جمعه پیشنهاداتی را در خصوص حلب ارائه داد که با درخواست های روسیه و موضوعاتی که کارشناسان ما از گذشته در مذاکرات به دفاع از آن می پرداختند، هماهنگی داشت.

وزیر خارجه روسیه بیان داشت: باید دوره زمانی مشخصی برای حل وضعیت در حلب تعیین گردد. طرف آمریکایی تا آخرین لحظات تلاش کرد تا گروه جبهه النصره را از حملات در شرق حلب دور نگه دارد.

گفتنی است، وزیر خارجه روسیه روز جمعه از «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه خواست که هیچ گونه تاخیر و تعللی در آغاز روند تحقق صلح در سوریه ایجاد نکند.

کد خبر 3839535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha