۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸

وزیر بهداشت در دیدار همتای سوئدی؛

نظام سلامت سوئد می تواند الگوی نظام بیمه ای کشور باشد

نظام سلامت سوئد می تواند الگوی نظام بیمه ای کشور باشد

وزیر بهداشت گفت: دولت سوئد با مشارکت مردم و یکپارچکی حوزه سلامت، شرایط بهداشتی درمانی مطلوبی را برای مردمشان فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه دیدار وزیر بهداشت عمومی و ورزش سوئد، اظهارداشت: در سوئد اگر کسی بیمار شود هیچ دغدغه ای به جز بیماری و رنج آن ندارد و بیمه ها مردم را حمایت می کنند و سیستم پیشگیری قوی دارند.

وی با اشاره به اینکه بر خلاف کشور ما که درآمدهایمان متکی به فروش نفت است، گفت: در سوئد خدمات بهداشتی و درمانی از مالیاتی که مردم پرداخت می کنند، هزینه می شود و البته مردم هم مالیات را به خوبی پرداخت می کنند و رقم مالیات نیز بالاست بنابراین  خدمات دهی دولت نیز بسیار مناسب است.

هاشمی با بیان اینکه در کشور سوئد نظام ارجاع و پزشک خانواده نیز برقرار است، افزود: تعداد تخت بیمارستانی، پرستار و پزشک نیز مطابق استانداردهای بین المللی است و نظام سلامت این کشور  الگویی است که می تواند برای نظام سلامت ما تعریف شود.

وزیر بهداشت با اشاره به  نقش و اهمیت ورزش و تحرک بدنی در پیشگیری از بیماری ها و افزایش وزن، گفت: به همین دلیل است که در سوئد یک نفر مسئولیت وزارتخانه های بهداشت و ورزش را بر عهده دارد.

کد خبر 3840302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha