۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۳

مدیرکل بهزیستی استان البرز مطرح کرد:

مشارکت پایین شهروندان البرزی در غربالگری ژنتیکی/لزوم ارائه آموزش

مشارکت پایین شهروندان البرزی در غربالگری ژنتیکی/لزوم ارائه آموزش

کرج - مدیرکل بهزیستی استان البرز به مشارکت پایین شهروندان البرزی در غربالگری ژنتیکی اشاره کرد و گفت: این مهم نیازمند آموزش است.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش بیات نژاد پیش از ظهر یکشنبه در همایش مشاوره ژنتیک و پیشگیری از اختلالات ژنتیکی، اظهار کرد: متاسفانه پس از سال ها به جای برگزاری جشن توفیقات خویش در حال برگزاری مراسم آگاه سازی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان در شهرستان طالقان نسبت به انجام آزمایشات ژنتیک و بررسی اختلالات (غربالگری ژنتیکی) مقاومت می کنند، گفت: بررسی اختلالات در نگاه برخی هموطنان نوعی انگ اجتماعی است و این نگاه بار سنگینی را بر دوش جامعه خواهد گذاشت.

بیات نژاد با تاکید بر اینکه انجام آزمایشات ژنتیک یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: همکاری و مشارکت آموزش و پرورش در این حوزه می تواند کمک شایانی کند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: اطلاع رسانی و ایجاد حساسیت در میان خانواده ها می تواند از بروز ۵۰ درصد اختلالات پیشگیری کند

وی به نتایج آزمایشات ژنتیک سه هزار شهروند البرزی اشاره کرد و گفت: این آزمایشات در رده سنی ۲۰ تا ۲۵ سال انجام شده است ۳۶۰ نفر از این شهروندان در خانواده های پرخطر زندگی می کنند و این مهم زنگ خطری برای جمعیت سه میلیون نفری استان است.

کد خبر 3840513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha