۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۹:۲۳

در نگارخانه های شیراز؛

بازار هنر رونق گرفت/ هنر ناب پاییز را رنگ آمیزی کرد

بازار هنر رونق گرفت/ هنر ناب پاییز را رنگ آمیزی کرد

شیراز- در نیمه آذرماه نگارخانه های شیراز پاییز را به برنامه های هنری نشسته و دست کم تمامی فضاهای نمایشگاهی شهر ادب پذیرای هنرمندان و دوستداران هنر ناب هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، در فصل پاییز که سرمای آن هنوز در شیراز به نقطه مطلوب نرسیده نگارخانه های این شهر روزهای پر رفت و آمدی را تجربه می کنند و هریک در تلاش اند تا پایان سال جاری برنامه های نمایشگاهی خود را افزایش دهند.

«تفسیر به رنگ» و «فصل انسان» در نگارخانه وصال

از این روست که پر مخاطب ترین نگارخانه شهر شیراز که در زمره فضاهای پر رفت و آمد هنرمندان قرار دارد پس از پایان نمایشگاه هنرهای تجسمی «چهل منزل» اکنون پذیرای آبرنگ های محمدعلی بهمن پور با عنوان «تفسیر به رنگ» است که از ۱۲ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۵ برگزار می شود.

در این نمایشگاه که هر روز از ساعت ۴ عصر تا ۸ شب میزبان دوست داران هنر نقاشی به ویژه تکنیک آبرنگ است محمدعلی بهمن پوربا نقاشی، طراحی، تفسیر، رنگ و تفسیرآزاد به ضیافت نقاشی پیوسته است. این درحالیست که سالن دیگر نگارخانه وصال شیراز نمایشگاه «فصل انسان» را ارایه می کند که از طراحی و نقاشی های علی شیری بهره می برد.

گشایش این نمایشگاه نیز جمعه ۱۲ آذرماه جاری ساعت ۵ عصر برگزار شد و تا ۲۵ آذرماه برپاست و ساعت بازدید نمایشگاه «فصل انسان» هرروز ۱۶بعداز ظهر تا ۲۰شب قرار دارد.

گالری یاس میزبان «کلک شیدایی»

همچنین نمایشگاهی با عنوان «کلک شیدایی» حاوی آثار گروهی خوشنویسی و تذهیب هنرمندانی مانند علیرضا کریم پور، حسین عیسایی، سروش معصومی، سیدمهدی موسوی و غلامرضا ابراهیمی در نگارخانه یاس هر روز تا ۲۱ آذر از ساعت ۱۶ و سی تا ۲۰.۳۰ به جز جمعه ها برقرار است.

با راه اندازی و بهسازی نگارخانه دیرینه «طرح» در خیابان صورتگر این فضای نمایشگاهی نیز دوباره جانی تازه به رویدادهای تجسمی بخشیده و آنگونه که دست اندرکاران این نگارخانه اعلام کرده اند میزبان دو نمایشگاه همزمان است.

آثار خوشنویسان متقدم شامل آثاری از اساتید بر جسته دوره های صفویه  زندیه  قاجاریه بر گرفته از خطوط نستعلیق نسخ و شکسته و برگزاری اولین نمایشگاه آثار نستعلیقاستاد رهبران دو نمایشگاهی است که بزودی در نگارخانه طرح برپا می شوند.

«حرف هایی برای نگفتن» در نگارخانه هان

این درحالیست که نگارخانه نوپا و تازه تاسیس «هان» که از ایده های ناب استاد مرتضی محلاتی برخوردار است جان مخاطبان هنر را در شیراز جلا بخشیده و با نمایشگاه «حرف هایی برای نگفتن» آثاری از سمیرا پور تقی را ارایه می کند.

نمایشگاه «حرف هایی برای نگفتن» که از ١٨ تا ٢٤ آذرماه جاری برگزار خواهد شد به میزبانی گالری «هان» در انتهای خیابان عفیف آباد، نبش کوچه ١٩، ساختمان ١٥٦ هر روز از ساعت ١٦:٣٠پذیرای دوست داران هنر است.

از مرکز شهر شیراز که به سمت مجموعه تاریخی، فرهنگی و هنری چهارراه حافظیه که گام بردارید نگارخانه تار و پود مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در فضایی رشک برانگیز قرار دارد که به تازگی از نمایش آثار آناهیتا چاپسنگ با عنوان «بی نام، با نشانه» دور شده و حتی برای چندی هم تمدید شد، تا ۱۷ آذر ماه به نمایش نقاشی خط های مهدی اشجاری ماسوله می پردازد. این درحالیست که نمایشگاه نقشی خط مهدی اشجاری ماسوله با آثار از خط صوفی همراه است.

«براده های آذر» به ساحل جَم رسید

دیگر نگارخانه پر رفت و آمد شیراز در میدان ابوکلام قرار دارد که بنابر آنچه شیما سهرابی، مدیر نگارخانه جَم عنوان می کند: این روزها میزبان آثار طراحی مرضیه ساحل با عنوان «براده های آذر» هستیم.

این درحالیست که سهرابی استقبال از نمایشگاه «براده های آذر» را که تا ۱۷ آذر برپاست یاد می کند و ادامه می دهد: مرضیه ساحل دانش آموخته رشته نقاشی از دانشگاه هنر تهران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ با عکاسی آغاز کرده و دبیر آموزش و پرورش در هنرستان های حرفه ای شیراز است.

مانی به دومین هفته بازار هنری شیراز پیوست

همچنین در میان نگارخانه های شیراز، «آشنا» هم در هفته جاری نمایشگاه نقاشی حیوانات سمانه ذوالفقاری را برگزار می کند که در نوع خود از جذابیت های بصری برخوردار است و در میان آنها آثاری با مداد رنگی و پاستل در قالب پرتره هایی از حیوانات اهلی و وحشی به نمایش می گذارد. نمایشگاه یادشده نیز تا ۱۸ آذر به میزبانی نگارخانه آشنا در شیراز به مخاطبان ارایه می شود.

از سویی شیراز به استقبال دومین «هفته بازار هنری» رفته که با ارایه حدود ۹۰ اثر هنری در زمینه نقاشی رنگ روغن، کنته، سیاه قلم، آبرنگ، طراحی مندل، نگارگری، نقاشیخط و عکاسی تا آخر هفته پنجشنبه ١٨ آذرماه در نگارخانه مانی ادامه پیدا خواهد کرد.

نگارخانه مانی به مدیریت مهرنوش دشتی زاده که از دو سال پیش شروع به گشایش جمعه بازار هنری در شیراز کرده از ماه گذشته حرکتی متفاوت را در برگزاری نمایشگاه های هنری نیز شروع کرد. نمایشگاهی که شرکت در آن برای همه هنرمندان شهرمان رایگان است.

در این رویداد هنری در رشته عکاسی آثاری از مرحومه سعیده حسن زاده، در رشته نقاشی و طراحی آثار خانم ها منصوره شهیدی، مریم ذوالنون شیرازی، زینب جمالی، الهام رزمجویی، لیلا شیروانی، مریم فیض آبادی، نسیبه حسن زاده و مجتبی خادم الحسینی و در رشته نقاشیخط اثر امیرحسین پناهی، در رشته طراحی مندل خانم فرزانه بناء زاده در رشته نگارگری اثر خانم لیلا دیانت و منصوره شهیدی برای نمایش و فروش ارائه خواهد شد.

مریم ذوالفنون شیرازی از هنرمندان نقاش خوآموخته شیراز که آثار طراحی چهره او بسیار قوی و در خور توجه هم در دومین «هفته بازار هنری» شیراز به ارایه اثر پرداخته است.

نگارخانه مانی شیراز مانی از ۲۰ تا ۲۵ آذر با آثاری از امیرحسین پناهی به برگزاری نمایشکاه نقاشی خط می پردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه نقاشی محمد نریمانی با عنوان «سایه ها» در نگارخانه «به نگار» تا ۲۴ آذرماه برای دوست داران نقاشی فضایی مبتنی بر طراحی را رقم زده است که بنابر اعلام گردانندگان آن، روز دوشنبه ۲۲ آذر از ساعت ۱۸ نشست تخصصی نقد و بررسی این نقاشی ها و طراحی ها با حضور شهریار اسدی، مجید اسلمی، فاطمه جنتی و ساناز حایری برگزار می شود. نگارخانه به نگار در خیابان صداوسیما روبه روی مجتمع تجاری سلطانیه قرار دارد.

کد خبر 3840931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha