۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲

حمایت مجدد«کری» از برجام و انتقاد از شهرک سازی های رژیم صهیونیستی

حمایت مجدد«کری» از برجام و انتقاد از شهرک سازی های رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی ضمن حمایت مجدد از توافق هسته ای ایران، از سیاست های رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: اسرائیل در حال حرکت به نقطه خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در اجلاس خاورمیانه در واشنگتن سخن می گفت سیاست های اسرائیل در خصوص شهرک سازی را به باد انتقاد گرفت.

یکی از اولویت های اصلی جان کری در آغاز دوره مسئولیت به عنوان وزیر خارجه آمریکا به نتیجه رساندن مذاکرات سازش بود که کارشکنی های رژیم صهیونیستی مانع آن شد.

کری در این اظهارات همچنین عنوان داشت که سیاست های اسرائیل در مورد ساخت واحدهای مسکونی در اراضی فلسطینیان مانع به نتیجه رسیدن فرآیند صلح می شود و در واقع تل آویو در حال حرکت به نقطه خطرناک است.

هاآرتص نیز با اشاره به سخنرانی جان کری در اجلاس «سابان» نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا در مجمع سابان مستقیما اسرائیل را خطاب قرار داد و گفت اطلاع دارد که اسرائیل هنوز نگرانی‌هایی در رابطه با برجام دارد؛ اما اطمینان داد که آمریکا از هر عملی که ایران انجام دهد، مطلع خواهد شد.

وی در این رابطه اعلام کرد: اگر زمانی ایران بیش از سه و نیم درصد یا سه و شش دهم یا سه و هفت دهم درصد غنی سازی کند ما بلافاصله مطلع خواهیم شد. اگر آنها معادن اورانیوم بیشتری داشته باشند ما مطلع خواهیم شد زیرا معادن آنها را رصد می کنیم. من شخصا اطمینان دارم و آژانس بین المللی انرژی اتمی، جامعه اطلاعاتی و وزارت دفاع ما نیز اطمینان دارد که اگر آنها دست به کار شوند ما مطلع خواهیم شد و در این صورت، همه گزینه هایی که ما امروز در اختیار داریم در آن زمان نیز در اختیار خواهیم داشت.

جان کری اضافه کرد: بر اساس توافقنامه هسته‌ای، همه مسیرهای ایران به سمت استفاده نظامی از برنامه هسته‌ای خود مسدود شده است.صرفنظر از اینکه آیا توافقنامه، رفتار آنها را تغییر می‌دهد یا خیر، دستیابی به توافق کار درستی بود.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد: برجام از جنبه بازرسی ها و پروتکل پیشرفته آژانس بین المللی انرژی اتمی، یک توافقنامه‌ دائمی است.

کد خبر 3841097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha