۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۲۰

همزمان با سال تحصیلی آینده؛

مرکز آموزش استثنایی جسمی و حرکتی قم افتتاح می‌شود

مرکز آموزش استثنایی جسمی و حرکتی قم افتتاح می‌شود

قم - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ایجاد فضای آموزش برای کودکان اوتیسم در قم از افتتاح مرکز آموزش استثنایی جسمی وحرکتی همزمان با سال تحصیلی ۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا شیخ‌الاسلام ظهر سه‌شنبه در همایش روز جهانی معمولان که به همت اداره کل آموزش استثنایی استان قم در تالار آب سازمان آبفای استان قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی و یکی از مأموریت‌های ویژه آموزش و پرورش مدارس استثنایی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم افزود: اگر خداوند در مسیر زندگی خانواده فرزندی را با یک یا چند معلولیت عنایت کرده است جزو بهترین‌های جامعه بوده‌اند و نگاه خاص خدا را به همراه خود داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مربیان آموزش استثنایی همیشه خود را به عنوان ولی دوم این دانش آموزان دیده‌اند، گفت: همین دانش آموزان توفیقات بسیار خوبی رادر آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه علمی داشته‌اند.

شیخ الاسلام با اشاره به ایجاد فضاهای آموزشی خاص معلولان، تصریح کرد: در دو سال گذشته توانستیم یک فضای مطلوب آموزشی برای دانش آموزان اوتیسم خود داشته باشیم و با شروع سال تحصیلی جدید هم مرکز و فضای آموزشی جدیدی با عنوان مرکز آموزش استثنایی معلولان جسمی و حرکتی برای دانش آموزان استثنایی با همت خیران و مسئولان به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به احصای مشکلات و مسائل آموزش استثنائی، تأکید کرد: تلاش برای حل بسیاری از این مشکلات در حال انجام است اما برخی از مشکلات هم به دلیل کمبود اعتبارات و امکانات حل شدنشان نیاز به زمان دارد.

وی با تأکید بر لیاقت و شایستگی مربیان آموزش استثنایی، افزود: در بازدیدها از این مدارس و مشاهده خدمات بی دریغ این بزرگان غبطه می‌خورم که خداوند این نعمت الهی را شامل حال خانواده و مربیان این عزیزان کرده است.

همچنین در این همایش از خیریان حوزه آموزش استثنایی، بازنشستگان، مربیان آموزش استثنایی، دانش آموزان استثنایی راه یافته به دانشگاه و برگزیدگان استثنایی مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی در حوزه‌های مختلف تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 3842957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha